۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 36215
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۵
  • ارسال توسط :
بارش شدید باران در الموت غربی و بوئین زهرا، سیل به راه انداخت
بارش شدید باران در الموت غربی و بوئین زهرا، سیل به راه انداخت

بارش شدید باران در الموت غربی و بوئین زهرا، سیل به راه انداخت

وقایع خبری: بارش شدید باران دیشب و امروز در الموت غربی و بوئین زهرا، سیل به راه انداخت. در بوئین زهرا هم رودخانه حاجی عرب طغیان کرده است.بارش در الموت، علاوه بر خسارت به مزارع و باغ های چند روستا، باعث تخریب راه های روستایی و قطع آب آشامیدنی شده است. بخشدار الموت غربی در […]

وقایع خبری: بارش شدید باران دیشب و امروز در الموت غربی و بوئین زهرا، سیل به راه انداخت. در بوئین زهرا هم رودخانه حاجی عرب طغیان کرده است.
بارش در الموت، علاوه بر خسارت به مزارع و باغ های چند روستا، باعث تخریب راه های روستایی و قطع آب آشامیدنی شده است.

بخشدار الموت غربی در این زمینه گفت: پس از اعلام بارش های شدید باران در مناطق شمالی این بخش بلافاصله عوامل امدادی به منطقه اعزام شدند. باتوجه به اطلاع رسانی های گسترده که قبلا صورت گرفته بود و اعلام هشدار نارنجی هواشناسی خسارات جانی در منطقه بوجود نیامد. باتوجه به حجم بالای بارش ها و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، خسارات قابل توجهی به باغ ها و زمین های کشاورزی وارد شده است که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. 

زرآبادی پور گفت: راه ۷ روستا مسدود شده بود که با تلاش نیروهای امدادی تقریبا همه مسیرها بازگشایی شد. دو روستا که در ناحیه تحت پوشش آبفا نبودند متوجه خسارات زیادی در این زمینه شده اند. آبرسانی موقت به این روستاها انجام شد.

خسارت سیل محدود به الموت غربی نبود. در آوج هم سیل خسارت به بار آورد. فرماندار آوج درباره جزئیات خسارت سیل در این شهرستان، این طور گفت: ظهر امروز گزارشی از یکی از روستاهای بخش مرکزی آوج دریافت شد. تلفات جانی در این سیل نبوده اما چند مورد خسارت به ساختمان های روستاییان وارد شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارزیابی خسارت هاست.

سیل امروز به بوئین زهرا هم رسید. درباره جزئیات وقوع سیل فرماندار بوئین زهرا گفت: ظهر امروز شاهد رگبار سیل آسا در بخش مرکزی بوئین زهرا بودیم که از روستاهای بالادست شروع شد و هم اکنون در حال طی شدن در روستاهای پایین دست است. تا این لحظه خسارت جانی در پی نداشته اما تلفات چند راس دام گزارش شده است. در حال حاضر خسارت این سیل در بوئین زهرا برآورد نشده است.