۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 25582
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
  • ارسال توسط :
ایجاد دانشکده داروسازی حق مردم قزوین است
ایجاد دانشکده داروسازی حق مردم قزوین است

ایجاد دانشکده داروسازی حق مردم قزوین است

امکانات بهداشتی و درمانی استان قزوین شایسته و زیبنده مردم نیست .

وقایع خبری / نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا پنجشنبه شب با حضور عین اللهی وزیر بهداشت، آیت الله عابدینی امام جمعه، جمالی پور استاندار، معاونان استاندار، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه استان در استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در این نشست گفت :امکانات بهداشتی و درمانی استان قزوین شایسته و زیبنده مردم نیست و فرسودگی بیمارستانها و کمبود تجهیزات و تخت های بیمارستانی از مهمترین نگرانی های ما محسوب می شود.

وی گفت: قزوین در مسیر ۱۱ استان کشور قرار دارد و بخش زیادی از خدمات درمانی آن به مردم سایر استانها ارائه می شود و ظرفیت موجود اصلا جوابگوی نیازها نیست و باید با نگاه ملی کمبودها را برطرف کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تنها بیمارستان ترومای قزوین که بیماران سوانح را درمان می کند بسیار قدیمی است و بایستی بخش الحاقیه آن بسرعت تکمیل شود تا جوابگوی بیماران باشد.

وی بیان کرد: در واقعیت فقط ۳۰۰ تخت دولتی داریم و تنها از بیمارستان ولایت می توانیم به عنوان یک مرکز درمانی مناسب نام ببریم و بقیه بیمارستان ها فرسوده و قدیمی و خارج از رده محسوب می شود.

جمالی پور یادآورشد: بیمارستان شهید رجایی بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و نباید بیمار پذیرش کند اما به دلیل شرایط کنونی بیشتر از ظرفیت خود هم زیر بار درمانی قرار دارد.

وی گفت: بیمارستان بوعلی قزوین هم فرسوده و بقیه مراکز استیجاری است و بیمارستان ۲۲ بهمن متعلق به شرکت راه آهن است و باید از رده خارج شده و به جای دیگر منتقل شود.

استاندار قزوین یادآورشد: استان قزوین در بخش درمانی بشدت محروم است و اگر نتوانیم بسرعت عملیات ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را تکمیل کنیم در سال های آینده با بحران مواجه می شویم.

جمالی پور افزود: متاسفانه علیرغم این کمبودها بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجوز دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در روند ساخت به دلیل تغییر دولت متوقف شده است.

استاندار قزوین اظهارداشت: با وجود واحدهای تولیدی و صنعتی تولید دارو در قزوین و نیز وجود دانشگاه علوم پزشکی، امروز داشتن یک دانشکده داروسازی حق مردم است و از وزیر محترم درخواست می کنیم با ایجاد آن موافقت کنند.

وی گفت:با پیگیری های انجام شده مجوز ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی را با مشارکت بخش خصوصی دریافت کرده ایم و قرار شده ۶۰ درصد خدمات آن با تعرفه دولتی ارائه شود که رویکرد آن خدمات درمانی داخلی و خارجی است که انتظار داریم در این زمینه نیز حمایت لازم صورت گیرد تا کار ساخت تسریع شود.

استاندار تصریح کرد: جابجایی بیمارستان ۲۲ بهمن در منطقه راه آهن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و الحاقیه بیمارستان شهید رجایی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که درخواست مساعدت وزارتخانه را داریم.

وی از تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران و معاونان و کادر ایثارگر پزشکی، پرستاری و درمانی استان نیز تشکر و قدردانی کرد.