۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 23365
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
  • ارسال توسط :
ایتالیایی‌ها در خانه به زانو درآمدند
ایتالیایی‌ها در خانه به زانو درآمدند

ایتالیایی‌ها در خانه به زانو درآمدند

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود فردا از ساعت ۲۲:۰۰ مقابل بلغارستان قرار خواهد گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در مصاف با ایتالیا سه بر یک به برتری دست پیدا کرد.

به گزارش “وقایع خبری ” ؛ ترکیب ۱۴ نفره تیم ملی ایران را میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت تشکیل دادند.
امیر غفور، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران که به دلیل مصدومیت‌های جزیی در بازی مقابل کانادا هم غایب بود به بازی امروز هم نرسید.
دست نخست
تیم ملی ایران دست نخست دیدار برابر ایتالیا را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی دست پیدا کرد.
در این دست ترکیب تیم ایران را سعید معروف، اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، صابر کاظمی، میثم صالحی، آرمان صالحی و میلاد عبادی پور تشکیل دادند.
ایتالیایی‌ها که بازیکنان اصلی خود را برای المپیک توکیو آماده می‌کنند برای حضور در لیگ ملت‌های امسال با ترکیبی جوان حاضر شده اند و این مساله حکایت از آن دارد که برد و باخت برای این تیم در این دوره از رقابت‌ها اهمیت چندانی ندارد و رسیدن به هماهنگی لازم در اجرای برنامه‌های تاکتیکی از مهمترین اهداف در لیگ ملت‌ها برای آن هاست.
شاگردان آلکنو که دراین دوره از رقابت‌ها تاکنون ۲ برد و ۲ باخت را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند امروز با انگیزه بالاتری برابر میزبان این دوره از رقابت‌ها صف آرایی کردند.
قرمزپوشان کشورمان در دست نخست توانستند با هماهنگی مناسب و بالاتری نسبت به دیگر دیدار‌ها در اجرای برنامه‌های تاکتیکی عمل کنند و اختلاف امتیاز بالای خود را نسبت به حریف حفظ کننددر مقابل کم تجربگی ایتالیایی‌ها در دفاع عقب زمین و روی تور مشهود بود.
معروف کاپیتان تیم ملی ایران در جریان بازی علاوه بر تغذیه آن‌ها به عنوان پاسور در ایجاد هماهنگی و آرایش تیمی نقش بسزایی را ایفا کرد، امیرحسین اسفندیار و علی اصغر مجرد در دفاع روی تور مقابل آبشار‌های پرسرعت حریف موفق عمل کردند.
دریافت‌های مستحکم و به موقع بازیکنان ایران در این دست مانع از امتیازآوری ایتالیایی‌ها از سرویس شد و کاظمی بعنوان پشت خط زن جوان ایران توانست با آبشارهایش امتیازات خوبی را به دست آورد.
ایتالیایی‌ها در ادامه این دست به اجرای برنامه‌های سرعتی روی آوردند و توانستند در امتیازآوری موفق شوند و اختلاف خود را ایران به حداقل برسانند.
دست دوم
تیم ملی والیبال ایران در دست دوم دیدار برابر ایتالیا با نتیجه ۲۸ بر ۲۶
پیروز شد.
در این دست ترکیب اصلی تیم ایران دست نخورده ماند و آلکنو با این تصمیم نشان داد از عملکرد شاگردانش در دست نخست رضایت دارد و آن‌ها با اعتماد به نفس بالاتری بازی را ادامه دادند.
در این بازی هم طبق قوانین مسابقات برای جلوگیری از شیوع کرونا بازیکنان بعد از پایان دست زمین را تعویض نکردند و تماشاگران، داوران خط و توپ جمع کن‌ها در سالن حضور نداشتند.
سفیدپوشان ایتالیا در این دست هم مانند دست گذشته با زدن سرویس‌های هدفمند دریافت ایران را متزلزل کردند و امتیازات زیادی را به دست آوردند. میثم صالحی در اواسط بازی به جای اسفندیار وارد زمین شد و توانست به خوبی پاس‌های بلند معروف را به امتیاز تبدیل کند.
۲ تیم در این دست در امتیازآوری پایاپای عمل کردند و یک به یک پوئن‌ها تقسیم شد و برحساسیت بازی افزود، ضدحملات بازیکنان ایتالیا در این دست بازیکنان ایران را در امتیازآوری دچار مشکل کرد. رالی‌های طولانی برای رسیدن به پوئن در این دست حکایت از حساسیت بالای بازی داشت.
** دست سوم
دست سوم دیدار تیم‌های ایران و ایتالیا با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به نفع ایتالیا رقم خورد.
شروع طوفانی سفیدپوشان ایتالیا در این دست حکایت از انگیزه بالای آن‌ها برای کشاندن بازی به دست پنجم و رسیدن به برد دارد آن‌ها ۳ امتیاز نخست را یک ضرب بدست آوردند.
قرمزپوشان ایران بعد از واگذاری چند امتیاز متوالی به خود آمدند و امتیازات از دست رفته را جبران کردند.
ایتالیایی‌ها امروز در دفاع عقب زمین و روی تور موفق عمل کردند و بیشترین نقطه ضعف آن‌ها در حملات بود که دفاع بلندقامت ایران مانع از امتیازآوری آن‌ها در بیشترین دقایق بازی شد، آن‌ها در این ست که تلاش خود را بکار گرفتند تا ۲ امتیاز اختلاف شان با تیم ایران حفظ شود.
شاگردان آلکنو در این دست تاحدودی حریف را دست کم گرفتند، اما نمایش حرفه‌ای میثم صالحی امتیازات از دست رفته را جبران کرد.
سرویس‌های ریسکی و هدفدار ایتالیایی‌ها در این ست امتیازات خوبی را برای آن‌ها به همراه داشت سرعت بازی در این دست بسیار بالا بود.
** دست چهارم
تیم ایران در دست چهارم دیدار برابر ایتالیا ۲۵ بر ۲۲ به برتری دست پیدا کرد.
علی اصغر مجرد موفق شد نخستین امتیاز ایران در ست چهارم را کسب کند، اما بازیکنان ایتالیا پس از یک رالی طولانی توانستند امتیاز تساوی را کسب کنند.
دریافت کننده‌های ایران در این دست باید همه توان خود را برای برد به کار می‌گرفتند تا کار به دست پنجم نکشد چرا که برد در این شرایط سخت خواهد شد. میلاد عبادی پور با تجربه بازی‌هایی که در لیگ لهستان داشت توانست به خوبی خط دفاعی حریف را متزلزل کند، اما بازیکنان باانگیزه ایتالیا به راحتی به بلندقامتان کشورمان امتیاز ندادند.
صابر کاظمی بازیکن پشت خط زن ۲۳ ساله ایران توانست در این دیدار با اسپک‌های پرسرعت خود امتیازات خوبی را برای تیم ملی کشورمان به دست آورد و نشان دهد که جایگزین مطمئنی برای امیر غفور خواهد بود.
شاگردان آلکنو که دست سوم را در اوج ناباوری واگذار کرده بودند، در این دست به خوبی جبران کردند و اختلاف امتیاز را در عدد ۴ نگاه داشتند و تاحدودی خیال خود را از برد در این دست راحت کردند.
تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ فردا از ساعت ۲۲:۰۰ مقابل بلغارستان قرار خواهد گرفت.