۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری » سیاست » قزوین
  • شناسه : 34322
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
  • ارسال توسط :
اگر  نتوانیم اهداف مردم را دنبال کنیم حتما تغییر ایجاد می کنیم
اگر  نتوانیم اهداف مردم را دنبال کنیم حتما تغییر ایجاد می کنیم

اگر نتوانیم اهداف مردم را دنبال کنیم حتما تغییر ایجاد می کنیم

به هیچ رسانه ای سخت گیری نکردیم و کسی را تحت پیگیری قرار ندادیم.

دیدار استاندارقزوین و معاونین استانداری شامگاه دیشب، سه شنبه با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه های استان قزوین و در سالن باغستان برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی ، استاندار قزوین پس از شنیدن سخنان مدیران مسوول و سردبیران رسانه ها و معاونین خود پس از تبریک دهه فجر گفت : از زمان استقرار دولت سیزدهم و حضور در استان مهمترین دغدغه ما مدیریت منابع آبی بود و با ظرفیت هایی که در صنعت و کشاورزی داریم مشاهده شد ۸۸ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی است هر چند ۴ درصد غذای کشور در همین دشت تولید می شود. اگر منابع آبی در مسیر  درست قرار گیرد با اتکا به دانش می توانیم هم بهره وری را بالا ببریم و هم از آب کمتری برای تولید استفاده کنیم.

وی ادامه داد : الان موضوع آب بصورت ساعتی در اختیارافراد قرار می گیرد و بازار آب می تواند معامله آب در بخش کشاورزی را بهتر می کند و امکان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مهیا شده و آب برای سرمایه گذاری کشاورزی تامین و به یک ثروت تبدیل می شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در توسعه باید از کوته نظری و رویکرد سلیقه ای دوری کنیم و برای این که به نتیجه برسیم حتما بایستی از حاشیه دور باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات استان قزوین یادآور شد: در دوره مدیریت جدید با چند موضوع مواجه بودیم که کرونا از آن جمله بود اما مدیریت شد و مورد بعدی مشکل آب شرب شهر آبیک بود که باید تکمیل می شد و با پیگیری مجدانه به سرانجام رساندیم.

اعلایی درباره اعتراض مالکین زمین های شهرک اندیشه تصریح کرد: همین مشکلات و اعتراض های مردمی موجب شد تا معاون عمرانی آن مشکلات را پیگیری کند و با همدلی آن را حل کردیم .

استاندار سپس به مشکلات ساخت و ساز در اراضی زیاران اشاره کرد و افزود: به لطف خدا مشکل وقفی بودن اراضی زیاران حل شد و ساخت و ساز در آن آغاز شد و هر جا مشکلی قابل حل نبود هم با صداقت اعلام کردیم.

وی در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران درباره انتصابات خود در مجموعه استانداری قزوین تصریح کرد: بر اساس آنچه در دسترس داریم و در بین ممکن ها بهترین ها انتخاب شدند که متاثر از تصمیم گیرندگان متعدد هم بوده است.مدیران این دوره باید سلامت و پاکدست باشند و ما هم دنبال بهبود مستمر شرایط هستیم و برای ما منافع مردم مهم است نه افراد و بر اساس تشخیص خودمان این فضا را دنبال کردیم و شاید اشتباه هم کرده باشیم که آن را اصلاح می کنیم.

اعلایی گفت: تغییرات طبیعی است و در مسیر منافع مردم ادامه دارد  و هیچکسی در مسئولیت خود دائمی نیست و اگر نتوانیم اهداف مردم را دنبال کنیم حتما تغییر ایجاد می کنیم.

استاندار قزوین درباره عدم همکاری برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی به مردم گفت: به مدیران دستگاههای اجرایی تاکید کرده ایم که حامی رسانه ها باشند و به سوال های خبرنگاران نیز پاسخ دهند .

وی ادامه داد: خودم هم مطالب نشریات و خبرگزاری ها را می خوانم و در جریان خبرها هستم و گاهی ممکن است یک نوشته هم به مذاق ما خوش نیاید اما به هیچ رسانه ای سخت گیری نکردیم و کسی را تحت پیگیری قرار ندادیم.

photo_2023-01-31_23-53-09

اعلایی گفت: اعتقاد دارم که اقتصاد رسانه باید قوی شد و حتما پیگیری می کنیم تا زمینه کمک به شما مهیا شود چون خود را رسانه ای می دانم و در فضای تعاملی دست شما را می فشارم و از ایده هایتان استفاده می کنم اما اهل باج دادن به رسانه ها نیستم.

استاندار قزوین در مورد وضعیت آلودگی هوا در استان قزوین به حاضرین گفت : با مدیریت انجام شده منابع آلاینده هوا افزایش نیافت و در دی ماه و بهمن ماه کاهش دما داشتیم و پایداری جوی روی داد و نسبت به سالهای قبل پایداری جو بیشتر شد. برای کاهش آلایندگی نیروگاه نیازمند فیلتراسیون هستیم که هزینه میلیاردی لازم دارد که در کوتاه مدت شاید ممکن نباشد.

وی در مورد حوادث و اغتشاشات اخیر در استان قزوین هم گفت: کسانی که دنبال این بودند تا نظام را سرنگون کنند دیدید که جریان اپوزیسیون را پشت کسی قرار دادند که پول توجیبی خود را از مادرش می گیرد و این شکست برای آنها مفتضحانه بود.

اعلایی در پایان درباره استفاده از بانوان در مسندهای مدیریتی استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت بانوان از آنها در پست های مدیریت از جمله محیط زیست، بنیاد شهید، امور بانوان، مدیرکل دفتر روستایی استفاده کرده ایم وهمه توانمندی خود را نشان داده اند.