۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری
  • شناسه : 24578
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
  • ارسال توسط :
اگر مردم از لحاظ معیشت ناراحتند ؛ حق دارند
اگر مردم از لحاظ معیشت ناراحتند ؛ حق دارند

اگر مردم از لحاظ معیشت ناراحتند ؛ حق دارند

اگر عیب و نقصی داشتیم، از مردم عذرخواهی می‌کنیم و از آن‌ها طلب عفو و رحمت می‌کنیم.

تمام تلاشمان را کردیم تا عیب و نقصی در این مدت وجود نداشته باشد، اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر حسن روحانی در ادامه سخنانش در آخرین جلسه هیئت دولت با بیان اینکه اگر مردم از لحاظ معیشت ناراحتند حق دارند افزود: باید ببینیم در شرایط جنگ چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم، در شرایطی که اجازه نمی‌دادند نفت ما صادر شود و همه صادرات ما با مشکل روبرو شد، همچنین روابط بانکی مسدود شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی که روابط بانکی مسدود و از طریق صراف و دلال معاملات انجام شود، حداقل ۲۰ درصد درآمد کاهش پیدا می‌کند و زمانی که کالایی وارد می‌شود ۲۰ درصد هزینه آن افزایش پیدا می‌کند.

روحانی افزود: به خاطر شرایط تحریم دو هزار و ۵۰۰ قلم کالا واردات آن متوقف شد، وقتی واردات کالایی متوقف می‌شود، آثار آن افزایش قیمت خواهد بود مانند توقف خودرو که موجب افزایش قیمت آن در داخل شد.

رئیس جمهور گفت: مجبور شدیم اجناسی که ضرورت ندارد واردات آن را ممنوع کنیم، اجناسی که جزء مواد اولیه کارخانجات به شمار می‌رود را جزء اولویت‌های وارداتی قرار دهیم، موادی که جزو کالای اساسی و برای زندگی مردم است با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بتوانیم وارد کنیم، همه تلاش و توان را به کار گرفتیم و در شرایط جنگ به اجناس را جیره بندی نکردیم.

روحانی افزود: در دوران و شرایط جنگ کالا‌ها از طریق کوپن و جیره بندی ارائه می‌شود، اما ما جیره بندی نکردیم و کشور اداره شد، در جلسات اولیه اقتصادی سال ۹۷ این نکته را چندین بار تکرار کردم که کالا باید به وفور در بازار باشد، اما قیمت آن دست ما نیست. جنس باید در بازار باشد و تا جایی که بتوانیم باید کنترل کنیم، اگر نتوانستیم دست ما نیست، ما برای کالای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی دادیم، اما فقط برای قیمت کالا موضوع ارز نیست، تورم، حمل و نقل و موارد دیگر در قیمت کالا تاثیرگذار است.

رئیس جمهور گفت: این به معنای آن نیست که کار ما عیب و نقصی نداشته باشد، حتما نقص داشته ما معصوم نبوده و نیستیم، تلاش مان این بوده که نقص و عیب ما کمتر باشد و اگر عیب و نقصی داشتیم، از مردم عذرخواهی می‌کنیم و از آن‌ها طلب عفو و رحمت می‌کنیم، برای اینکه ما در حد توانمان اقداماتمان را انجام داده ایم.

روحانی افزود: علیرغم اینکه ما وارد جنگ شدیم، توسعه کشور را هیچ گاه رها نکردیم، این در حالی است که وقتی کشوری وارد جنگ می‌شود به زندگی عادی مردم می‌پردازد، اما ما توسعه را رها نکردیم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: به طور نمونه پالایشگاه بیدبلند را با سرمایه گذاری سه و نیم میلیارد دلار انجام دادیم و این کار عظیمی بود که در این شرایط سخت به ثمر نشست، با مقایسه آمار‌ها در زمینه‌های سدسازی، تصفیه خانه فاضلاب و آبرسانی به روستا‌ها می‌توانید نسبت به سال‌های گذشته این آمار‌ها را مقایسه کنید که چه میزان متفاوت بوده است.