۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش جهان
  • شناسه : 33086
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۴۸
  • ارسال توسط :
او بنجامين باتن دنياي فوتبال است!
او بنجامين باتن دنياي فوتبال است!

او بنجامين باتن دنياي فوتبال است!

رونالدو با باز كردن دروازه رقيب، موفق شد به اولين بازيكني تبديل شود كه در پنج دوره جام جهاني گلزني كرده است.

ركورد جديد رونالدو در جام جهاني

سن يك عدد است؟ براي دريافت بهترين پاسخ از اين سوال مي‌توانيد به رونالدوي پرتغالي مراجعه كنيد؛ فوق ستاره‌اي كه اين روزها در ۳۷ سالگي همچنان عطش سيري‌ناپذيري براي موفقيت دارد و بدون‌ توجه به حواشي، با تمركز بالا در جام جهاني حاضر شده و در همان بازي نخست مقابل غنا، يك گل از سه گل تيمش را به ثمر رساند تا به يك ركورد تاريخي برسد.

رونالدو با باز كردن دروازه رقيب، موفق شد به اولين بازيكني تبديل شود كه در پنج دوره جام جهاني گلزني كرده؛ او به ترتيب موفق شده در جام‌هاي جهاني ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ گلزني كند؛ يك ركورد بي‌نظير كه هيچ بازيكني نتوانسته به آن برسد و حالا مرد ركوردهاي دست‌نيافتني، توانسته پرچم خود را بر قله آن بزند.

رکورد خارق‌العاده رونالدو در جام جهانی | سرخ نیوز

اين در حالي است كه دقيقا دو روز قبل از اين بازي، رونالدو به خط پايان با منچستر رسيد و شايد هر بازيكن ديگري بود تحت‌تاثير اين اتفاق تمركزش را از دست مي‌داد اما گويي رونالدو از زخم‌ها تغذيه مي‌شود و انگيزه مي‌گيرد تا با قدرت بيشتر به ميدان برگردد! همه اين ركوردها در حالي است كه شناسنامه CR7 سن ۳۷ سالگي را نشان مي‌دهد؛ سني كه شايد براي خيلي‌ها به منزله پايان روياهاي‌شان باشد و دفن كردن آنها اما براي نابغه پرتغالي گويي اين تازه شروع راه است؛ بازيكني كه منهاي جام‌جهاني، به تمامي افتخارات فردي، باشگاهي و ملي ممكن در دنياي فوتبال رسيده و از هر نظر اشباع است اما با ولعي سيري‌ناپذير، همچنان تمام توانش را در ميدان مي‌گذارد و به قول خودش ركوردها را دنبال خودش مي‌كشاند، تا باز هم نشان دهد تمام نشده و همچنان در آسمان فوتبال مي‌درخشد. 
علاوه بر ركورد گلزني در پنج دوره جام جهاني، كريس در كنار لوكا مودريچ به تنها بازيكني تبديل شد كه در سه دهه مختلف، در يورو و جام جهاني به ميدان رفته و از اين حيث هم يك‌ركورد جالب توجه ثبت كرده؛ مطمئنا همه اينها تنها به انگيزه و زندگي حرفه‌اي رونالدو بر‌مي‌گردد و حالا او به دنبال آن است تا در كنار ارتقاي ركوردهاي شخصي، تنها نقطه خالي كارنامه فوتبالي‌اش را پر كند. در تيم ملي پرتغال شرايط مصداق همان جمله‌ همه براي يكي، يكي براي همه است و بازيكنان سلسائو اروپا، به دنبال آن هستند تا با رهبري رونالدو خود را بر بام جام جهاني برسانند و تنها جام غايب در ويترين كريس را به او هديه كنند.با اين وجود چه رونالدو قهرمان جام جهاني شود و چه به نتيجه خاصي نرسد، ركوردهاي او تا هميشه در ذهن فوتبال‌دوستان خواهد ماند، ركوردهايي كه به مثابه پرش‌هاي او منحصر به فرد است و هر بازيكني توان نزديك شدن به آن را ندارد؛ همه اينها امضاي ستاره‌اي است كه سن و سال برايش معنايي ندارد و مي‌تواند هر بار با يك درخشش جديد، فوتبالي‌ها را غافلگير كند؛ ركوردهايي كه فقط از يك ستاره بر مي‌آيد، ستاره‌اي كه اين روزها بنجامين باتن دنياي فوتبال است‌.