۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » پاسخ مسئولین » جامعه » حقوقی- قضایی » قزوین
  • شناسه : 38520
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
  • ارسال توسط :
انتقاد معاون دادگستری کل استان قزوین از روند اجرای قانون جوانی جمعیت
انتقاد معاون دادگستری کل استان قزوین از روند اجرای قانون جوانی جمعیت

انتقاد معاون دادگستری کل استان قزوین از روند اجرای قانون جوانی جمعیت

پس از گذشت دو سال از تصویب قانون جهش حتی یک قطعه زمین اختصاص داده نشده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: حضور دو هزار متقاضی در صف انتظار دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت قابل قبول نیست و دادگستری این مساله را پیگیری می‌کند.

علی فولیان در این نشست گفت: متاسفانه قانونی که در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است؛ پس از گذشت دو سال تاکنون هیچ مصوبه‌ای در راه و شهرسازی برای این طرح وجود ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم گفت: لازم است در اجرای تفاهمنامه مشترک دادگستری با صداوسیما، جلساتی در زمینه‌های مختلف قضایی صورت گیرد تا افزایش رضایتمندی عمومی به دست آید.

فولیان افزود: هدف کمیته‌ها، شناسایی بستر‌های حفظ حقوق عامه و مبادی جرم و راه‌های مقابله با آن است.

وی اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های سیاست‌گذاری در سطح کلان کشور مساله بحران جمعیتی است که در این زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در این راستا سال گذشته وظایف دستگاه‌ها توسط دادگستری ابلاغ شده و وظیفه آن بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و سایر دستگاه‌ها هم بر اساس تکالیف خود تکالیفی دارند.

فولیان افزود: از ظرفیت دهیاران و شورا‌های روستا‌ها هم برای اطلاع رسانی باید استفاده شود.

وی اضافه کرد: از دو هزار و ۱۷۳ متقاضی که مدارک خود را تکمیل کردند تعداد بسیار کمی زمین را دریافت کرده اند و از روند کند اجرای آن انتقاد داریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: مسئول دستگاه‌ها اجرای این قانون را باید اولویت خود قرار دهند و برای آن برنامه مدونی داشته باشند.

فولیان افزود: اینکه در شهر قزوین پس از گذشت دو سال از تصویب قانون حتی یک قطعه زمین اختصاص داده نشده است واقعا قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: برای چهار روستا هم عمدتا در راستای قانون جهش تولید مسکن زمین در نظر گرفته شده است و مصوبه‌ای برای طرح جوانی جمعیت وجود ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: برای روستا‌ها باید برنامه ریزی شود چرا که همه روستا‌ها برای اتصال به طرح هادی وجود ندارد.
فولیان افزود: در اراضی اوقافی هم امکان اعطای سند تکبرگ وجود ندارد و باید سازوکار قانونی آن در نظر گرفته شود. اگر مسئولان در اجرای قانون جوانی جمعیت قصور داشته باشند قطعا از طریق قضایی پیگیری خواهد شد.