۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 37016
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
  • ارسال توسط :
انتخابات منشأ قدرت حاکمیت است
انتخابات منشأ قدرت حاکمیت است

انتخابات منشأ قدرت حاکمیت است

مردم‌سالاری دینی با انتخابات جلوه پیدا می‌کند

وقایع خبری: عباس کاظمی ، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: به کلیه مسئولان و مدیران استان قزوین اخطار می‌دهیم که خود را در جریان انتخابات وارد نکنند و چنانچه در این ارتباط قانون را نادیده بگیرند و به جانبداری‌ از جریان یا افراد خاصی بپردازند با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود و از سمت خود برکنار خواهند شد.

عباس کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان مطلب فوق افزود: مسئله انتخابات با محوریت سلامت انتخابات یک موضوع حیاتی و مهم است. موضع ما در انتخابات کاملاً مشخص است و معتقدیم که انتخابات منشأ قدرت حاکمیت است که مردم کلیدی‌ترین مهره‌های آن هستند.

وی با بیان اینکه طی ۴۳ سال اخیر  انتخابات‌ نشان داده که جایگاه مردم بسیار مهم است، افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک مؤلفه امنیت‌ساز و قدرت‌آفرین است که باید بگویم هر نوع از انتخابات از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است اما انتخابات مجلس شورای اسلامی، به دلیل تبیین و وضع قانون بسیار بااهمیت‌تر از سایر انتخابات‌ها است.‌

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفند امسال رنگ و بوی دیگری دارد که می‌تواند دسیسه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند.‌

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی با انتخابات جلوه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است دشمن با مردم‌سالاری دینی مخالف است اما با بصیرت مردم، تلاش دشمنان برای تحریم انتخابات بی‌فایده و بی‌اثر خواهد شد.

کاظمی با اشاره به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت در برگزاری،  یک انتخابات سالم و باشکوه و در تراز انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود که استان قزوین در موضوع انتخابات مجلس دارای سه حوزه انتخابیه شامل قزوین، آبیک و البرز، بوئین‌زهرا و آوج، تاکستان است و حوزه اول دارای ۲ نماینده و سایر حوزه‌ها هر کدام دارای یک نماینده است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات یک موضوع حیاتی و مهم است و به کلیه مسئولان و مدیران اخطار می‌دهیم که خود را در جریان انتخابات وارد نکنند و چنانچه در این ارتباط قانون را نادیده بگیرند و به جانبداری‌ از جریان یا افراد خاصی بپردازند با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود و از سمت خود برکنار خواهند شد.

کاظمی در پایان تاکید کرد: معتقدیم در امر انتخابات به عنوان مجری، امانتدار هستیم و از همین روی خود را ملزم به رعایت قانون و اخلاق در عرصه برگزاری انتخابات می‌دانیم و بر عهدی که با مردم برای برگزاری انتخابات سالم داریم متعهد و پایبند هستیم.