۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » ریاست جمهوری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 21425
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
  • ارسال توسط :
انتخابات شورای روستایی باید در تمام روستا‌ها برگزار شود
انتخابات شورای روستایی باید در تمام روستا‌ها برگزار شود

انتخابات شورای روستایی باید در تمام روستا‌ها برگزار شود

انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا، مهم‌ترین رخداد کشور در سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

۶۷۹ روستای استان قزوین واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای روستایی

منوچهر حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در نشست با بخشداران استان با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، افزود: در حالی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌رویم که کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه و چالش‌های کرونا با شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مواجه است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا، مهم‌ترین رخداد کشور در سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

حبیبی با بیان اینکه مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام است، افزود: برگزاری انتخابات سالم، قانون مند، بدون شائبه و در مسیر جریان اصلی خود مساله‌ای بسیار مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه ۶۷۹ روستای استان قزوین واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای روستایی هستند، تصریح کرد: وظیفه بخشداران فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور حداکثری داوطلبان در شورا‌های شهر و روستا و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

حبیبی با بیان اینکه روستا‌های دارای ۲۰ خانوار و ۱۰۰ نفر جمعیت واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند، تاکید کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ثبت نام را به روز‌های آخر موکول نکنند و زودتر گواهی فقدان سوء پیشینه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای روستایی باید در تمام روستا‌ها برگزار شود، افزود: باید دورهمی‌های عید را به دورهمی‌های انتخابات تبدیل کنیم و زمینه مشارکت حداکثر داوطلبان در شورا‌های روستایی فراهم شود.

حبیبی افزود: اگر چه بسترسازی برای تحقق مشارکت حداکثری از وظایف دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود، اما این مهم تنها بر عهده مجریان انتخابات نیست و عوامل متعددی در این رابطه اثر گذار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: در همین راستا باید از ظرفیت معتمدان محلی، ائمه جمعه، فعالان سیاسی و گروه‌های دیگر بهره گرفت تا بتوان زمینه برگزاری یک انتخابات با شکوه و حداکثری را فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم در تمام عرصه‌های انقلاب حضوری چشم‌گیر و گسترده داشته و دارند و در این انتخابات نیز حماسه‌ای دیگر از حضور خود در تاریخ ثبت می‌کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.