۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » ریاست جمهوری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 22735
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
  • ارسال توسط :
انتخابات شوراهای شهر در مرکز استان تمام الکترونیک برگزار می شود
انتخابات شوراهای شهر در مرکز استان تمام الکترونیک برگزار می شود

انتخابات شوراهای شهر در مرکز استان تمام الکترونیک برگزار می شود

بیش از 30 هزار نیروی اجرایی، انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از بین داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان ۸۷ درصد آنها توسط هیئت‌های اجرایی انتخابات در فرمانداری‌ها تایید صلاحیت شدند.

به گزارش “وقایع خبری” ، منوچهر حبیبی در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها در هیئت اجرایی در حال بررسی است و تا ۱۵ اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

احراز صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان شورای اسلامی شهر‌های استان

  وی افزود:  ۹۶۴ داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در استان ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۸۷ درصد آنها در هیات‌های اجرایی انتخابات تایید شد.  

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: از میان داوطلبان قطعی شوراهای اسلامی شهرها در استان، صلاحیت ۱۳۱ نفر در هیات های اجرایی استان و ۷۵ نفر در هیات نظارت شهرستان ها رد شده است.  

حبیبی ادامه داد: هیات نظارت استان اجازه دارد بررسی لازم را در این زمینه انجام داده و نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها را ۲۱ اردیبهشت ماه به دفتر امور سیاسی استانداری اعلام کند تا این دفتر، نتایج را ۲۲ اردیبهشت ماه به فرمانداری ها اعلام کند.

وی با اشاره به داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهرهای استان، گفت: ۱۳ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی و ۹ درصد در هیات های نظارت رد صلاحیت و به عبارت دیگر، ۸۷ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی و ۹۱ درصد در هیات های نظارت استان تایید صلاحیت شده اند.  

رئیس ستاد انتخابات استان اعلام کرد: ۵۷ درصد از داوطلبان شورای شهر در رده سنی ۳۶ تا ۴۵ سال و ۱۷ درصد از داوطلبان شوراهای روستایی در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال هستند.  

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه با اشاره به نیروهای انسانی برگزاری انتخابات ششم شوراها و سیزدهم ریاست جمهوری در سال جاری گفت: بیش از ۳۰ هزار نیروی اجرایی، انتظامی و امنیتی در برگزاری این ۲ انتخابات که به صورت همزمان برگزار خواهند شد، فعالیت می‌کنند.

  به گفته حبیبی؛ هزار و ۲۷۷ شعبه رای گیری در استان قزوین برای انتخابات ریاست جمهوری و هزار و ۵۶۶ شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستای استان برنامه ریزی شده است که با توجه به شیوع کرونا ۱۵ در صد افزایش یافته است.   وی افزود: درباره افزایش تعداد شعبات نگرانی های داریم و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد می توانیم شعبات اخذ رای را در برخی از مناطق در فضای باز برگزار کنیم.  

رئیس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: شعب سیار در بیمارستان ها، مراکز اورژانس و نظامی هم حضور خواهند یافت.  

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات شوراهای شهر در مرکز استان به صورت تمام الکترونیک و انتخابات ریاست جمهوری و شورای روستا به صورت سنتی برگزار خواهد شد.

  حبیبی همچنین از رسانه ها خواست برای برگزاری انتخابات سالم مشارکت فعال داشته باشند .   وی برخورد جدی با متخلفان در فضای مجازی برای تبلیغات زود هنگام و بد اخلاقی های انتخاباتی خبر داد.