۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 38221
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۵
  • ارسال توسط :
امیدواریم با  استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع محرومیت در روستاهای محروم اقدام کنیم
امیدواریم با  استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع محرومیت در روستاهای محروم اقدام کنیم

امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع محرومیت در روستاهای محروم اقدام کنیم

خیرین انسانهای دغدغه مندی هستند که این روحیه برای ما بسیار ارزشمند است .

دفتر مجمع خیرین آبرسان استان قزوین به همت شرکت آب و فاضلاب استان با حضور داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت و آب و فاضلاب استان، اعضای هیئت مدیره و هیئت امناء مجمع خیرین آبرسان استان در مجتمع اداری تجاری خلیج فارس شهر قزوین افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت و آب و فاضلاب استان قزوین در مراسم افتتاح با تقدیر از اعضای مجمع خیرین آبرسان استان برای راه اندازی این دفتر اظهارداشت: در حال حاضر روستاهای محروم و دور افتاده ای در استان داریم که اعتبارات دولتی برای رفع محرومیت آن‌ها کافی نیست و امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع محرومیت در این مناطق اقدام کنیم.

بیرنوندی تصریح کرد: پیش از این نیز خیرین اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی انجام داده اند که در این راستا در سال گذشته با اختصاص شش میلیارد تومان تعداد ۵۳ پروژه آبرسانی توسط خیرین به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: بر اساس تبصره هشت قانون بودجه سال جاری در بخش آب فعالیت های مربوط به خیرین آبرسان مشمول معافیت های مالیاتی می شود که استفاده از ظرفیت خیرین در این راستا می‌تواند در پیشبرد اهداف شرکت در توسعه فعالیتهای آبرسانی بسیار موثر باشد.

بیرنوندی افزود: فعالیت های خیرخواهانه آثار و دستاوردهای فراوانی در پی دارد که می تواند برای بانیان آن نیز باقیات صالحات و برای مردم منشا خدمات مهمی باشد.

مدیرعامل آبفا بیان کرد: بر اساس نیازسنجی انجام شده امسال برای آبرسانی به ۱۳۹ روستا با ۲۰ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر بیش از۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم برای تسریع در کار شاهد مشارکت خیرین باشیم.

وی اظهارداشت: تهیه شناسنامه برای تمام روستاها در حال انجام است که در این راستا اقداماتی توسط شرکت آبفا انجام شده و بخشی که نیازمند حمایت خیرین است تا کارها شتاب گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای تکمیل و توسعه طرح های آبرسانی در نقاط مختلف استان از تمامی ظرفیت ها بهره خواهیم برد که یکی از این ظرفیت ها، حضور چشمگیر و‌ موثر بسیج سازندگی و معتمدین روستاهاست که امیدواریم با کمک و همفکری یکدیگر بتوانیم در زمینه آبرسانی به مردم استان گام های موثری برداریم.

بیرنوندی در ادامه تصریح کرد: از جمله اقدامات خیرین در استان قزوین می توان به احداث مخزن بتنی سه هزار مترمکعبی آب آشامیدنی در روستای کامیشکان از توابع شهرستان آوج توسط خیر آبرسان علیرضا رستمی و هم چنین مخزن بتنی ۳۰۰ مترمکعبی آب آشامیدنی در روستای شیزر بخش ضیاء آباد شهرستان تاکستان توسط خیر آبرسان مهدی علیجانی، پروژه های خیرین در روستای محمودیان، شهر زیاران، باقر آباد ترک و همچنین روستای چناسک آبیک اشاره کرد.

وی اظهارداشت: خیرین انسانهای دغدغه مندی هستند که این روحیه برای ما بسیار ارزشمند است و راه اندازی دفتر مجمع خیرین آبرسان در فضایی خارج از محیط اداری شرایط سهل تری را برای جلب مشارکت خیرین فراهم می کند.

بیرنوندی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه مدیریت مصرف و نیز مشارکت خیرین در طرح های آبرسانی را مهم دانست و اظهارداشت: با فرهنگ سازی در مدارس می توانیم دانش آموزان را نیز همراه خود کرده و در رسیدن به هدف موفق باشیم.

وی گفت: از رسانه های گروهی انتظار داریم با شناسایی خیرینی که در عرصه آبرسانی فعالیت می کنند ضمن مصاحبه با آنها در معرفی چهره های خیرخواه و ترویج فرهنگ مشارکت با شرکت آبفا همکاری کنند.

بیرنوندی افزود: با دادن فراخوان درصددیم از ظرفیت داوطلبان علاقمند در این حوزه نیز استفاده کنیم تا کارهای بهتری در این زمینه صورت گیرد.

وی از برگزاری همایش خیرین آبرسان در استان نیز خبر داد و گفت: به منظور تجلیل از خیرین فعال در این عرصه در آذرماه سال جاری همایش خیرین آبرسان در سالن آمفی تئاتر شرکت آب و فاضلاب استان برگزار خواهد شد.