۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » سیاست » قزوین
  • شناسه : 32866
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۶
  • ارسال توسط :
امنیت امروز مهم ترین موضوع کشور است
امنیت امروز مهم ترین موضوع کشور است

امنیت امروز مهم ترین موضوع کشور است

باید با رسانه ها شفاف و راحت باشیم و اطلاع رسانی واقعی و درستی انجام دهیم .

نشست مطبوعاتی دکتر ابوالحسن کبیری ، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در محل استانداری قزوین و با حضور خبرنگاران رسانه های محلی و نمایندگان خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری برگزار شد.

نا آرامی ها در قزوین مدیریت و کنترل شد/ کمترین بازداشتی را داریم

کبیری در ابتدای سخنان خود باتایید بر اهمیت نقش رسانه ها درجامعه گفت: باید با رسانه ها شفاف و راحت باشیم و اطلاع رسانی واقعی و درستی انجام دهیم و حتی اگر رسانه هاهم هم سوال نکنند ما باید پاسخگو باشیم. دغدغه رسانه ها را بحق می دانیم و آمادگی داریم در این زمینه اگر کوتاهی شده باشد ،پاسخگو باشیم و جبران کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه این نشست خبری به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: امنیت امروز مهمترین موضوع کشور است و باید مراقب باشیم این جایگاه آسیب نبیند. . با مدیریتی که در سایه همدلی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی صورت گرفت نگذاشتیم دامنه اغتشاشات در استان گسترش یابد و یکی از اقدامات ما شناسایی و دستگیری افراد تاثیرگذار و اصلی بود.

وی گفت: در حوادث اخیرمتاسفانه ۲۱۰ مامورخدوم در استان قزوین مصدوم شدند و یک بسیجی سرافراز شهید شد و از معترضان و اغتشاشگران نیز حدود ۵۰ نفر مجروح و دو نفر کشته شدند.

وی تصریح کرد: جواد حیدری در نزدیکی ستاد انتظامی با دو مامور موتورسوار درگیر می شود و قصد آتش زدن  موتور داشته که با یک مامور درگیر شده و علیرغم شلیک چند تیر هوایی مبادرت به فرار می کند و مجروح می شود که بلافاصله به بیمارستان متتقل می شود که در آنجا فوت می کند. و نفر دوم هم در شهر الوند در میان خود معترضان، آشوبگران و اراذل و اوباش  چاقو خورده و کشته می شود..

کبیری با اشاره به این که در مجموع در استان قزوین کمترین بازداشتی ها را هم داریم و بازداشت شدگان نیز شرایط خوبی دارند و بزودی به وضعیت آنها رسیدگی می شود ؛ گفت: دانشجویانی که پرونده سبک داشتند آزاد شدند و لیدرها و عوامل اصلی در اختیار دستگاه قضایی هستند ولی قصد نداریم دانشجویی را در زندان نگهداریم اما اگر مقصر باشند باید جریمه شوند

این مسئول بلند پایه سیاسی در استان قزوین تصریح کرد: باید بپذیریم در فضای مجازی هم نتوانستیم تولید محتوای خوبی داشته باشیم و خوراک فرهنگی خوب ندادیم و نتیجه این شده دانش آموز و دانشجو نا آگاهانه وارد حوادث شد اما این تداوم نا آگاهی حد و مرزی دارد و نگاه ما اصلاح نا آگاهان و فریب خوردگان است.

دکتر کبیری با اشاره به اهمیت جایگاه شورای اطلاع رسانی به خبرنگاران استان قزوین گفت: از شورای اطلاع رسانی رضایت ندارم هر چند نمایندگان ارشاد، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و  صدا و سیما در آن عضو هستند ولی کوتاهی کرده ایم و باید جبران کنیم و امیدواریم که این حوادث تلنگری به مجموعه های فرهنگی باشد تا بهتر عمل کنند. قبول داریم اگر ما برای رسانه های خود به موقع روایت نکنیم دیگران آن را همانگونه که خودشان می خواهند برای ما و رسانه های ما روایت می کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت احزاب در استان قزوین افزود: در حوزه احزاب به روز رسانی را انجام داده ایم اما فعالیت خاصی از آنها ندیده ایم. در استان قزوین ۸۶ حزب و جناح داریم که ۶۱ حزب فعال است و ۲۴ مورد با گرایش اصولگرایی و ۲۹ حزب با گرایش اصلاح طلبی و هشت حزب با گرایش معتدل هستند.