۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34870
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
  • ارسال توسط :
امروز جامعه به آموزش های مهارتی نیاز مبرم دارد
امروز جامعه به آموزش های مهارتی نیاز مبرم دارد

امروز جامعه به آموزش های مهارتی نیاز مبرم دارد

انجمن های علمی دانشگاه ها به سمت سازگاری با تغییراتی که در دنیا صورت گرفته، می روند.

تمام تلاش وزارت علوم در این دوره آن است که مهارت افزایی را به حوزه آموزش تزریق کند .

وقایع خبری: دکترعبدالحسین کلانتری ؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت که با حضور برگزیدگان آن در دانشگاه علمی کاربردی قزوین برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه تراز این دوره از فعالیت های آموزش عالی کشور است و تمام تلاش وزارت علوم در این دوره آن است که مهارت افزایی را به حوزه آموزش تزریق کند و غلظت مهارت افزایی را در دانشگاه ها افزایش دهد.

معاون فرهنگی وزارت علوم

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی علم و مهارت را در کنار یکدیگر جاری و ساری کرده و تبادلات استاد و دانشگاهی در این مرکز دانشگاهی رنگ دیگری به خود گرفته، خاطرنشان کرد: این دانشگاه همچنین ترکیب تجربیات دانشجویی در کنار علم اساتید توانسته رابطه استاد و شاگردی را در نظام متداول آموزشی کشور تغییر دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: انجمن های علمی دانشگاه ها به سمت سازگاری با تغییراتی که در دنیا صورت گرفته، می روند و از این رو بازنگری در آیین نامه های انجمن های علمی در وزارت علوم مورد توجه قرار گرفته و لذا انجمن های علمی امروز در حال تبدیل شدن به انجمن های علمی و فناوری هستند که در این مسیر یک فرصت بی نظیر برای دانشگاه علمی کاربردی، که یک دانشگاه متکی به مهارت است به وجود می آید.

وی تاکید کرد: امروز به طور طبیعی انجمن های مهارت محور و مبتنی بر فن آوری ها سهم بزرگی در این روند خواهند داشت و این فرصت ویژه ای برای انجمن های علمی تشکیل شده در دانشگاه های علمی کاربردی است.

کلانتری اضافه کرد: به موازات فعالیت های علمی که انجمن های علمی دانشجویی در متن دانشگاه ها ایجاد کرده اند، انجمن های علمی اساتید نیز در حال راه اندازی و تشکیل هستند که در آیین نامه های جدید ایجاد ارتباط بین انجمن های علمی دانشجویی و استادی نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: محور دیگری که می تواند جهت دهی مناسبی به این مساله داشته باشد، ارتباط میان انجمن های علمی و نظام مسایل حوزه صنعت و جامعه کشور است که می تواند هم حوزه های فنی و هم حوزه های علوم انسانی را در بر بگیرد تا دغدغه امروز ما که ارتباط بین دانشگاه و صنعت است را بتواند بهبود ببخشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: شاید راهکار ایجاد این ارتباط آن است که خود بدنه دانشگاه ها را مرتبط کنیم با مسایل مربوط به جامعه و صنعت که می تواند حوزه آموزش را جهت دهد و در سطح دیگر نیز می تواند موجب بلوغ و شکوفایی توان اجتماعی و توانمندی های دانشجویی در کشور باشد، به نوعی که بدنه دانشجویی کشور با مسایل جامعه آشنا شود و برای رفع آن تلاش کند.

این مقام مسوول درپایان افزود: جامعه تکیه گاهی جز همین مردم ندارد و لذا هرچه بیشتر دانشجویان و دانش آموزان با نظام مسایل واقعی کشور ارتباط برقرار کنند فرآیند رشد و شکوفایی شخصیت و تلاش برای رفع این مشکلات نیز بیشتر بروز و ظهور پیدا می کند و برای تحقق این مساله نیازمند اعتماد و سرمایه گذاری برروی این گروه های دانشجویی هستیم.