۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 34157
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۳
  • ارسال توسط :
افزایش مسمومیت‌های ناشی از استنشاق دی اکسیدکربن در استان قزوین
افزایش مسمومیت‌های ناشی از استنشاق دی اکسیدکربن در استان قزوین

افزایش مسمومیت‌های ناشی از استنشاق دی اکسیدکربن در استان قزوین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین از افزایش مسمومیت‌های ناشی از استنشاق دی اکسیدکربن در دی ماه خبر داد.

اسماعیلی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: با کاهش دما، افزایش استفاده از وسایل گرمایشی تشدید می‌شود و بر همین اساس میزان مسمومیت با مونوکسیدکربن افزایش می‌یابد.   اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اول امسال ۱۶۲ نفر مسمویت با مونواکسیدکربن در استان قزوین ثبت شد که متأسفانه یک نفر فوتی داشتیم.  

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در دی ماه ۵۱ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن به اورژانس استان اعلام شد که منجر به فوت ۳ نفر شد که از جمله آن‌ها یک مادر ۲۲ ساله و نوزاد ۲۰ روزه به دلیل نشست گاز مونوکسید کربن در دم فوت کردند.

  وی افزود: متأسفانه این مادر و نوزاد به دلیل نشست مونوکسیدکربن از دودکش قرار داده شده در داخل سطل آب، دچار مسمومیت شده و در دم فوت کردند.

  اسماعیلی تأکید کرد: در زمان استفاده از بخاری از قراردادن دودکش در داخل سطل آب جداً پرهیز کرده و حتماً از دودکش مناسب استفاده کنید تا شاهد بروز گازگرفتگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن نباشیم.