۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » خدمات اجتماعی
  • شناسه : 29756
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۴۹
  • ارسال توسط :
افزایش حقوق مستمری‌بگیران اردیبهشت اجرا می‌شود
افزایش حقوق مستمری‌بگیران اردیبهشت اجرا می‌شود

افزایش حقوق مستمری‌بگیران اردیبهشت اجرا می‌شود

تعداد مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر است.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل، قائم مقام و معاونان این سازمان و همچنین رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون در افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: با همکاری دولت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: درباره افزایش حقوق بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ مورد توجه است و بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد. 

موسوی تصریح کرد: رویکرد راهبردی ما این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

به گفته وی تعداد مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی برابر با ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال جاری خواهند بود.

 سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.