۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » دانش و فناوری
  • شناسه : 37050
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۲
  • ارسال توسط :
اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌‎شود
اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌‎شود

اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌‎شود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رسیدگی به اعتراضات معلمان تا پیش از شروع سال تحصیلی خبر داد.

وقایع خبری: احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که با حضور سه تن از مدیران پیشکسوت آموزش و پرورش از تبریز، فارس و سیستان و بلوچستان بررسی شد.

  این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست نگرانی‌ها و دغدغه‌های نمایندگان عضو به وزیر منتقل شد، گفت: بر اساس آمار ارائه شده، حدود ۲۷۰ هزار اعتراض از جانب معلمان در سامانه بارگذاری شده که آموزش و پرورش به این موارد در هیأت‌‎های ممیزه رسیدگی خواهد کرد که مسئولان آموزش و پرورش قول دادند تا آغاز سال تحصیلی به این موارد رسیدگی شود.  

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد این بود که بازنشستگان بیش از نیرو‌های جدید به کار گرفته شدند و در حالیکه تعداد دانش آموزان ما افزایش داشته است تعداد معلمان به همین میزان افزایش پیدا نکرده است. از سوی دیگر امسال نیز حدود ۸۰ هزار معلم بازنشسته می‌‎شوند که ساماندهی نیروی انسانی باید حتما پیش از شروع سال انجام شود.

  فلاحی یادآور شد: در حوزه پرورشی نیز اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده است که برای تقویت سرایدار و نیرو‌های خدماتی نیز باید جذب نیرو انجام شود.   وی در خصوص دانشگاه فرهنگیان، گفت: با تدابیر صورت گرفته ورودی این دانشگاه به ۳۰ هزار معلم رسیده و در بهمن ماه نیز آزمون ورودی برای جذب دانشجویان جدید برگزار می‌شود.  

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین در هفته دولت ۱۰ هزار کلاس درس جدید افتتاح می‌شود که نیاز آموزش و پرورش در این زمینه بسیار زیاد است.