۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » سیاست » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 37712
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
  • ارسال توسط :
استقبال خانواده‌های دارای سه فرزند برای دریافت زمین رایگان
استقبال خانواده‌های دارای سه فرزند برای دریافت زمین رایگان

استقبال خانواده‌های دارای سه فرزند برای دریافت زمین رایگان

انتظار می‌رود برخی از اشکالات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در واگذاری زمین رایگان به دست‌ دولت محترم مرتفع شود.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس گفت: بیش از ۲۲۰ هزار نفر از خانواده‌های دارای ۳ فرزند که مشمول قانون جوانی برای زمین رایگان هستند تا کنون برای دریافت این اراضی ثبت نام کرده اند.

دکتر فاطمه محمدبیگی  در مورد آخرین وضعیت واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند، گفت: ابتدای فروردین ماه اولین زمین‌های خانواده‌های ۳ فرزند واگذار شد که در این میان فقط ۱۰۰ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کرده بودند، اما به دنبال واگذاری چند هزار واحد مسکونی موج امیدی از این قانون در بین مردم ایجاد شد که هم اکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر از خانواده‌های دارای ۳ فرزند که مشمول قانون جوانی برای زمین رایگان هستند، ثبت نام کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون حدود ۱۵ درصد از خانواده‌ها مشمول قانون از فروردین ماه تا امروز توانستند صاحب زمین‌های رایگان شوند؛ دو قسمت زمین رایگان داریم بخشی مربوط به زمین‌های روستایی و قسمتی مربوط به زمین‌های شهری است؛ به گفته وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال نزدیک به ۵۰۰هزار قطعه زمین روستایی در قالب الحاق به بافت واگذار می‌شود که تعدادی از آن‌ها مشمول خانواده‌هایی می‌شود که در زیر مجموعه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار دارند.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتظار می‌رود برخی از اشکالات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در واگذاری زمین رایگان  به دست‌ دولت محترم مرتفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ادامه داد: طی جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتم، از ایشان درخواست شد که تمام ضعف‌های، مشکلات و زیرساخت‌های لازم در خصوص واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت را مورد توجه قرار دهند.

دکتر محمدبیگی با بیان اینکه سال آینده ساخت زمین‌های رایگان واگذار شده به خانواده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، تاکید کرد: سال ۱۴۰۳ با قدرت و قوت بیشتری بحث ساخت و ساز زمین‌های رایگان واگذار شده پیگیری خواهد شد و همچنین موضوع ساخت خوابگاه‌های متاهلی و تامین خوابگاه‌های از وزارتین علوم و بهداشت با همکاری راه و شهرسازی را پیگیری خواهیم کرد.