۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31185
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
  • ارسال توسط :
استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در تحقق پیشگیری از وقوع جرم است
استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در تحقق پیشگیری از وقوع جرم است

استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در تحقق پیشگیری از وقوع جرم است

آموزش نیروهای فعال در اجرای طرح گشت های محله‌محور و صدور کارت ضابطیت بسیار مورد تاکید است .

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: فعالیت گشت های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت های خاص نباشد و این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه ها و نهادها است و باید تکلیف قانونی خود بدانند.

علی شعبانی در اولین نشست گشت های محله‌محور رضویون که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: فلسفه فعالیت گشت های محله‌محور رضویون تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم است و بحمدالله بر اساس ارزیابی های صورت گرفته؛ استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است و بدون‌شک تلاش ها و زحمات انجام شده، جای تقدیر دارد.

وی افزود: گشت های محله‌محور بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور اجرایی شده و شیوه‌نامه استانی آن نیز به تصویب رسیده و در کاهش وقوع جرائم نیز موثر بوده و باید نواقص و کاستی های اجرا برطرف شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: بحث آموزش نیروهای فعال در اجرای طرح گشت های محله‌محور و صدور کارت ضابطیت بسیار مورد تاکید است و باید در دستور کار دادستان ها قرار گیرد.

شعبانی همچنین تصریح کرد: فعالیت این گشت ها به صورت استانی اجرایی خواهد شد و دادستان شهرستان ها باید زمینه فعالیت آنها را با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها فراهم سازند و نظارت های لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت گشت های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت های خاص نباشد و این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه ها و نهادها است و باید تکلیف قانونی خود بدانند.

وی تاکید کرد: عوامل گشت های محله‌محور سختی ها و مشقت های فراوانی را متحمل می شوند و بدون هیچ چشم داشتی کمک کار هستند، فلذا باید حداقل امکانات برای آنها فراهم شود تا با کمترین دغدغه و با انگیزه بیشتر در سطح جامعه حاضر شوند.

علی شعبانی یادآور شد: با یک همت و کمک جهادی و حمایت همه جانبه از این گشت ها می توان در کاهش برخی جرائم در سطح جامعه اثرگذار بود و از وقوع خسارت به شهروندان و اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی های ناشی از آن جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست های مشترک باید هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی و بسیج برقرار شود و با رفع خلاءها و هم‌پوشانی اقدامات از وقوع برخی جرائم جلوگیری شود و قطعاً عدم هماهنگی در این حوزه آفت محسوب می شود و اهداف مدنظر محقق نخواهد شد.