۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 37201
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
  • ارسال توسط :
ارتقای سواد سلامت و خودمراقبتی ، برنامه سلامت خانواده
ارتقای سواد سلامت و خودمراقبتی ، برنامه سلامت خانواده

ارتقای سواد سلامت و خودمراقبتی ، برنامه سلامت خانواده

در دولت مردمی به ‌طور ویژه روی موضوع جوانی و افزایش جمعیت کار می‌کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پیاده سازی برنامه سلامت خانواده در دولت مردمی برای تحقق عدالت در سلامت، گفت: این برنامه با همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در حال اجرا است و به طور قطع می‌تواند به ارتقای سواد سلامت جامعه و خودمراقبتی منجر شود.

دکتر حسین فرشیدی در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی سواد سلامت و چهارمین همایش بین‌المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، با بیان اینکه توجه به موضوع پیشگیری، سودآوری به مراتب بهتری در حوزه سلامت دارد و از تحمیل بسیاری از هزینه‌های دارویی و درمانی جلوگیری می‌شود، گفت: زمانی که از سواد سلامت و ارتقای آن، بحث می‌شود به این معناست که باید برای تحقق این مهم همه در کنار هم باشند و در این رویداد بین‌المللی، شاهد حضور پررنگ مجموعه‌ های داخلی و خارجی هستیم.

وی با ذکر این نکته که در موضوع کرونا با موارد بسیاری آشنا شدیم، تأکید کرد: در همان زمان، مشارکت همه مجموعه‌ها را در حفظ سلامت جامعه داشتیم و وقتی که همه به اهمیت این موضوع پی بردند، برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه تلاش کردند.

معاون وزیر بهداشت گفت: مهمترین بخش یک راهبرد، داشته‌هاست؛ خوشبختانه از ظرفیت استادان پیشکسوت و تأثیرگذار زیادی برخوردار هستیم و با استفاده از این ظرفیت ناب در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه سلامت استفاده می‌کنیم.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه در دولت مردمی به ‌طور ویژه روی موضوع جوانی و افزایش جمعیت کار می‌کنیم، ادامه داد: معتقدیم که تحقق سیاست های جوانی جمعیت ضمن جلوگیری از پیری زودرس جمعیت، از تحمیل هزینه‌های دارویی و درمانی بسیار زیاد جلوگیری می‌کند.

وی افزود: وقتی صحبت از سلامت می‌شود باید همه موضوعات انسانی، حیوانی و زیست‌محیطی یکپارچه و یکسان دیده شوند زیرا هر سه حوزه، در سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است و در برنامه‌ های خود به دنبال آموزش سلامت مردم و توجه بیشتر به موضوع پیشگیری هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت فناوری ‌ها با نگاه و دید به آینده، گفت: هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور، نمونه‌های موفق توجه به فناوری های آینده است که در وزارت بهداشت آماده دریافت نظرات و پیشنهادها در جهت رشد و پیشرفت در زمینه رفتارهای بهداشتی و کاهش بیماری‌ها با رعایت درست نکات پیشگیرانه هستیم.