۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » دسته‌بندی نشده » زنجان
  • شناسه : 36918
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
  • ارسال توسط :
ارادت عزاداران زنجانی به علمدار کربلا در اجتماع عظیم یوم العباس
ارادت عزاداران زنجانی به علمدار کربلا در اجتماع عظیم یوم العباس

ارادت عزاداران زنجانی به علمدار کربلا در اجتماع عظیم یوم العباس

یکی از دلایل شهرت‌ جهانی حسینیه اعظم زنجان حضور هزاران عزادار داخلی و خارجی به این حسینیه در روز هشتم محرم است.

زنجان همصدا برای یک صدا ؛ یا ابالفضل

امسال حسینیان و عزاداران زنجانی، قرآن به دست در اجتماع عظیم یوم العباس به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

سال‌هاست در زنجان روز هشتم محرم به عنوان «یوم‌العباس» گرامی داشته می‌شود؛ مردم زنجان امسال نیز با حضور در حسینیه اعظم زنجان و سپس خیابان‌های شهر برای علمدار کربلا به عزاداری می‌پردازند.

این مراسم باشکوه همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در هشتمین روز از ماه محرم که در زنجان به یوم العباس خوانده می شود،برگزار می شود .

یکی از دلایل شهرت‌ جهانی حسینیه اعظم زنجان علاوه بر حضور هزاران عزادار داخلی و خارجی، تعداد بالای احشام قربانی اهدا شده توسط مردم به این حسینیه در روز هشتم محرم است. تعداد بسیار زیاد احشام اهدایی سبب شده تا این حسینیه طبق آمار به دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا شهرت یابد.

طبق آمار منتشر شده از سوی حسینیه اعظم زنجان به طور میانگین بیش از ۸ هزار رأس انواع احشام همه ساله در روز هشتم محرم به حسینیه اعظم زنجان اهدا می‌شود؛ همین طور موکب‌های زیادی از میدان آزادی تا میدان ۱۵ خرداد دایر می‌شود و به عزاداران خدمت‌رسانی می‌کنند.

مداحان معروفی همچون حاج، ولی الله کلامی زنجانی، حاج اصغر گنج خانلو، حاج مرتضی حیدری، حاج جواد رسولی، حاج سید یوسف شبیری، حاج مهدی رسولی و حاج جلیل محمدی در این دسته باشکوه به مرثیه‌خوانی، رجزخوانی و نوحه خوانی می‌پردازند.