۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 18278
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
  • ارسال توسط :
ادامه اجرای محدودیت ها در شهرهای نارنجی و زرد
ادامه اجرای محدودیت ها در شهرهای نارنجی و زرد

ادامه اجرای محدودیت ها در شهرهای نارنجی و زرد

چهار شهر کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران. در آستانه قرمز شدن هستند.

با خروج شهرهای کشور از شرایط قرمز ، هم اکنون ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که تهران هم مشمول شرایط نارنجی است که اجرای محدودیت های کرونایی در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش “وقایع خبری” طبق آخرین بررسی ها چهار شهر کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران. در آستانه قرمز شدن هستند که با رعایت شیوه نامه ها و محدودیت ها از این اتفاق پیشگیری خواهد شد.

هفته گذشته چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند اما به دنبال اجرای محدودیت ها  از  وضعیت قرمز خارج شدند اما وضعیت آن ها ناپایدار است .

رعایت محدودیت ها و کاهش آمارهای کرونا

رعایت محدودیت های تردد در شهرهای نارنجی

با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، منع ترددها در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد و همچنین منع تردد بین استانی و استانی مطابق قانون مربوط به شهرهای در وضعیت نارنجی وجود دارد و تخلف از آن مشمول جریمه خواهد شد.

چگونگی اعمال محدودیت ها 

مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، کاهش حضور کارکنان در سراسر کشور بر حسب وضعیت قرمز و نارنجی پیش‌بینی شده است. همچنین، محدودیت‌هایی در خصوص فعالیت مشاغل سطوح یک تا چهار ابلاغی اِعمال می‌شود.

در هر حال مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند. 

شاخص: در طرح جدید شاخص تعداد بستریها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.

 وضعیت قرمز: فقط فعالیتهای ضروری گروه شغلی ۱ مجاز هستند.

 وضعیت نارنجی: فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ مجاز است.

 وضعیت زرد: فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ و ۳ مجاز است.   

جدول دسته بندی گروههای شغلی 

رعایت محدودیت ها و کاهش آمارهای کرونا
سرنوشت آزمون استخدامی 

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به دلیل شرایط همه گیری کرونا آزمون استخدامی دو بار به تعویق افتاده است. در این آزمون صد هزار نفر جذب مراکز دولتی خواهند شد. به همین دلیل با توجه به وضعیت آرامش نسبی ایجاد شده، این آزمون در بیش از ۲۷۰۰ حوزه امتحانی و با رعایت پروتکل‌ها و حداقل جمعیت در موعد مقرر و در دی ماه برگزار خواهد شد.

بررسی پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه های اول و دوم 

آقای رئیسی گفت: پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که این دانش آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند، این بحث مخالفین و موافقینی دارد که در این خصوص دو هفته دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.