۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » دسته‌بندی نشده » قزوین
  • شناسه : 35949
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
  • ارسال توسط :
اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت سوم خرداد در قزوین
اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت سوم خرداد در قزوین

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت سوم خرداد در قزوین

دست‌یاری خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.

جانشین سپاه استان قزوین گفت: امسال هم با توجه به تدابیر سپاه پاسداران بیش از ۱۰۰ برنامه محوری متعدد برنامه‌ریزی شده که «صبحگاه وحدت» محوری‌ترین برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر است که با هماهنگی نیروهای مسلح و حضور یگان‌های نمونه استان، اعضای شورای تأمین و مسئولین عالی رتبه در تیپ ۸۲ سپاه استان برگزار خواهد شد.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از ایسنا، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت سالروز آزادسازی خرمشهر یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در سالن شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از رخدادهای مهم در طول تاریخ جنگ ایران و عراق است که منجر به آزادسازی خرمشهر شد و در تقویم هجری شمسی به ثبت رسید تا از این طریق انتقال فرهنگ ایستادگی و مقاومت به نسل جدید محقق شود.

وی ادامه داد: امسال هم با توجه به تدابیر سپاه پاسداران بیش از ۱۰۰ برنامه محوری متعدد برنامه‌ریزی شده که «صبحگاه وحدت» محوری‌ترین برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر است که با هماهنگی نیروهای مسلح و حضور یگان‌های نمونه استان، اعضای شورای تأمین و مسئولین عالی رتبه در تیپ ۸۲ سپاه استان برگزار خواهد شد و در کنار این مراسم، شاهد برپایی «نمایشگاه اقتدار» خواهیم بود که توانمندی نظامی کشور را به نمایش گذاشته و مایه امیدواری ملت مؤمن ماست.

جانشین سپاه استان قزوین با بیان اینکه حماسه خرمشهر با دست خالی و توکل به خدا رقم خورد گفت: بیش از ۴۰ سال است که ایران اسلامی در تحریم به سر می‌برد اما با تکیه بر ایمان و با اقتدار و با تجهیز به سلاح توکل به ائمه بر سر آرمان‌های خود ایستاده است و امروز با اقتدار می‌توانیم بگوییم که در عرصه توانمندی‌های نظامی در جایگاهی هستیم که دیگر فکر تجاوز و نزدیکی به ایران حتی به ذهن دشمنان هم خطور نمی‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: توکل و اقتدار و عدم وابستگی به بیگانگان در سراسر جهان مورد احترام است و شاهد مثال آن کشور عربستان است که همواره برای نابودی سوریه تلاش می‌کرد اما پس از ایستادگی دولت و ملت سوریه حالا برای برگزاری نشست تعالی جهان عرب با افتخار به استقبال بشار اسد می‌آید چون می‌داند که سلاح نظامی نه، بلکه سلاح ایمان بود که کشور سوریه را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

طاهرخانی در ادامه و در معرفی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد، عنوان کرد: مراسم تجلیل از رزمندگان و فرماندهان عملیات بیت‌المقدس، مراسم کوهپیمایی با نام سردار شهید «علی میوه‌چین»، مراسم زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان قزوین، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های استان، یادواره‌های متعدد در سطح نواحی بسیج و دانشگاه‌های استان و ارائه بسته‌های کمک معیشتی از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

 سرهنگ محمد امیری‌مقدم؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، نیز در این نشست اظهار کرد: هدف دشمن بعثی از محاصره و تصرف خرمشهر زمینه‌سازی برای سقوط جمهوری اسلامی و فتح پایتخت و مصاحبه صدام در تهران بود.

وی عنوان کرد: حماسه‌سازی و ایستادگی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی شد تا آزادسازی‌های دیگر هم رقم بخورد، در این عملیات شاهد وحدت فرماندهی بین یگان‌های عملیات کننده بودیم که به سبب گستردگی منطقه لشکرهای متعددی از سپاه و ارتش برای آزادسازی این منطقه ویژه دست به کار شده بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: فرماندهی ویژه عملیات بیت‌المقدس توسط امام‌خمینی (ره)، حضور گسترده لشکرهای سپاه و ارتش، استحکامات ایجاد شده توسط نیروهای بعثی و نیز نصرت الهی در یاری رزمندگان، از ویژگی‌های حائز اهمیت عملیات آزادسازی خرمشهر بود.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر تاریخ دفاع مقدس را به ۲ دوره مختلف تقسیم می‌کند چون پس از آزادسازی این شهر موازنه جنگ به نفع ایران تغییر کرد و بحث آتش‌بس از سوی دشمن متجاوز مطرح شد که امام خمینی (ره) در برابر پذیرش آن مقاومت کرد و شروطی همچون خروج تک تک نیروهای بعثی از خاک ایران و پرداخت غرامت به سبب لطمات وارد شده به کشور را پیش کشید.

این مسئول با بیان اینکه خرمشهر متعلق به تاریخ نیست و همواره در جریان است، گفت: پس از چهل و یک سال ما نسبت به پاسداشت این روز وظیفه داریم چرا که مقام معظم رهبری هم در بیانات خود فرمودند که «خرمشهرها در پیش است». پس باید با تأسی از نقاط قوت پیروزی در آن عملیات بتوانیم از دیگر برهه‌های حساس تاریخی ملت ایران هم به سلامت عبور کنیم.

در ادامه سرهنگ فرشاد حسینی، رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، اظهار کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر در حالی با عملیات بیت‌المقدس و با فعالیت مشترک ارتش و سپاه رقم خورد که با سلاح ایمان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی ایستادگی کردند.

وی عنوان کرد: این عملیات به آزادسازی ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک ایران منجر شد و دست قدرت الهی از آستین رزمندگان اسلام بیرون آمد تا طی ۲۵ روز عملیات، ۱۶ هزار کشته، ۱۹ هزار اسیر، سرنگونی ۵۵۰ تانک و ۵۰ فروند هلی‌کوپتر متعلق به ارتش بعث، پیروزی شیرینی را برای سپاه اسلام رقم بزند.

رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: علاوه بر اعتقاد راسخ ما به کمک‌های الهی، مجامع بین‌المللی هم به این باور رسیدند که در عملیات بیت‌المقدس دستی از غیب به کمک ایرانیان آمده و هنوز هم پس از گذشت ۴۱ سال از این عملیات، نحوه عملکرد رزمندگان اسلام به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌های نظامی خارج از کشور تدریس می‌شود.

در پایان نیز سرهنگ علیرضا چگینی، نماینده انتظامی استان قزوین ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در مجموعه ستاد انتظامی استان برنامه‌های متعددی تحت عنوان «نهضت خاطره گویی» با حضور پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس و نیز محافل متعدد انس با قرآن برای سراسر استان پیش‌بینی شده است.