۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » استان ها » دانش و فناوری » قزوین
  • شناسه : 37994
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۵۷
  • ارسال توسط :
اجرای طرح ملی دادرس در ۱۲۰ مدرسه استان قزوین
اجرای طرح ملی دادرس در ۱۲۰ مدرسه استان قزوین

اجرای طرح ملی دادرس در ۱۲۰ مدرسه استان قزوین

این طرح امسال با شعار "دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت" به اجرا درآمده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح ملی دادرس با شعار “دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت”در ۱۲۰ مدرسه استان خبر داد.

صالح یاوری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح ملی دادرس (ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان هنگام وقوع حادثه) در ۱۲۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: این طرح امسال با شعار “دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت” و با حضور هزار و ۸۰۰ دانش آموز به اجرا درآمده است.  

 یاوری افزود: این طرح در مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول متوسطه استان قزوین و با حضور مربیان آموزش دیده جمعیت هلال احمر به مورد اجرا گذاشته شده که پس از تدریس سر فصل‌ها و آزمون درون مدرسه‌ای، گروه‌های منتخب به مسابقات استانی و کشوری صعود می‌کنند.  

یاوری ادامه داد: این آموزش‌ها در هشت محور طی ۱۶ ساعت و در زمینه اطفای حریق، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ به هنرجویان ارایه می‌شود.  

به گفته وی، طرح ملی دادرس در راستای ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این طرح را بالا بردن سطح آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث و ارتقاء مهارت‌های دگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ در بین دانش آموزان است.  

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش  خاطر نشان کرد: پارسال این طرح در ۹۸ مدرسه و با حضور یک هزار و ۳۷۲ دانش آموز در قالب ۵۰ تیم اجرا شد که در نهایت ۲ تیم از استان به مسابقات کشوری راه یافتند.

  استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.