۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین
  • شناسه : 35052
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
  • ارسال توسط :
اجرای طرح «آرامش بهاری» و « ضیافت الهی» در ۹۰ بقعه استان قزوین
اجرای طرح «آرامش بهاری» و « ضیافت الهی» در ۹۰ بقعه استان قزوین

اجرای طرح «آرامش بهاری» و « ضیافت الهی» در ۹۰ بقعه استان قزوین

اگر در قزوین اراده‌ای باشد می‌توان از محل درآمد موقوفات بالغ‌بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اشتغال و تولید ایجاد کرد.

طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان به‌صورت مشترک برگزار می‌شود .

به گزارش « وقایع خبری» حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی ظهر امروز شنبه در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان مطلب فوق افزود: این طرح مشترک از ۲۵ اسفند در ۹۰ بقعه آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در این طرح نمازهای جماعت، خیمه‌های معرفت، برپایی مناسک شب‌های قدر، جشن کریم اهل‌بیت، جز خوانی و محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت، ویژه‌برنامه سحر تلویزیون، مناجات خوانی امامزاده آمنه خاتون (س) و اعزام ۳۰ روحانی مبلغ از جمله برنامه‌های این طرح است.

وی سپس با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر در این اداره کل تصریح کرد: ۳۵ میلیارد تومان از محل موقوفات متصرفی و از محل متولیان غیرمتصرفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرای نیت شده و ۱۱۶ درصد از برنامه محقق شده است.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه اعلام کرد: طی یک سال در بحث اجرای نیت واقفان در حوزه های اجتماعی، مذهبی، مساجد، بقاع متبرکه و حوزه های علمیه فعالیت داشتیم که برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت، سوگواره یاس نبوی، شمیم حسینی، شمیم خدمت، کلاس های سبک زندگی اسلامی، اعزام مبلغ، کاروان های شادی، تجهیز کتابخانه، قرار دوازدهم، مواکب اربعین، موکب حاج قاسم در کرمان، کارويژه مهر تحصیلی، کمک های مومنانه، اهدای جهیزیه، موکب غدیر، موکب هفته وحدت، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس و عتبات عالیات از جمله این اقدامات بوده است.  

حجت‌الاسلام مجیدی اضافه کرد: در حوزه کمک به تأمین و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه ۲۰۰ مسجد و بقعه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای سال آینده بازسازی و مرمت ۲۵۰ بقعه و مسجد با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

این مسئول گفت: از ابتدای شکل‌گیری سازمان ثبت اسناد و املاک در استان قزوین تا سال ۹۹ تنها ۱۲۲ موقوفه در استان قزوین صاحب سند رسمی شده بودند اما در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۲ موقوفه و در سال جاری نیز ۵۸ موقوفه سنددار شده‌اند.

وی افزود : در تعداد سند بعد از استان کردستان دومین استان کشور هستیم و درحالی‌که قزوین تنها یک درصد مساحت کشور را دارد، در مساحت سند سومین استان کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: تبدیل به احسن یکجای زمین موقوفات در شهرهای خاکعلی و بیدستان انجام شده و امیدواریم با کمک شهروندان و مسئولین این مشکل به‌زودی به‌طور کامل حل شود.

خبر : شماره ۱