۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 40073
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
  • ارسال توسط :
اتمام معاینات بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع
اتمام معاینات بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع

اتمام معاینات بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع

مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند .

ربیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: تا امروز معاینات بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع پیش‌ رو انجام و بیش از ۱۶ هزار پرونده نیز در دست اقدام است.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: عمده‌ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی‌ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی‌ها، در دستورالعمل اجرایی مسکوت مانده بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

مرعشی بیان کرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند و ۱۵ شوال آخرین مهلت اخذ ویزا برای زائران است و قاعدتاً معاینه زائران و تأیید استطاعت جسمی‌باید تا ۵ شوال به پایان برسد که عملاً ۱۰ روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات ۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر انجام، پرونده ۱۶ هزار و ۲۲۰ نفر از زائران نیز در حال بررسی، ۳۰۲ نفر رد شده‌اند و ۳۰ هزار ۹۷۲ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.