۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 32673
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۴۵
  • ارسال توسط :
اتحاديه فوتبال اوكراين خواستار حذف ايران از جام جهاني قطر شد
اتحاديه فوتبال اوكراين خواستار حذف ايران از جام جهاني قطر شد

اتحاديه فوتبال اوكراين خواستار حذف ايران از جام جهاني قطر شد

به ادعاي اوكراين، ايران مظنون به فراهم آوردن تسليحات نظامي براي روسيه در جنگ است

به گزارش فوتبال ۳۶۰، كميته اجرايي اتحاديه فوتبال اوكراين (UAF) با انتشار بيانيه‌اي، از ارسال درخواست رسمي‌اش به فيفا براي حذف تيم ملي ايران از جام جهاني ۲۰۲۲ خبر داد.

اين خبري بود كه نخستين‌بار كاوه صلح‌كل، خبرنگار ارشد اسكاي اسپورتس، از آن پرده برداشت و اندكي بعد، اين اتحاديه با انتشار بيانيه‌اش، اين خبر را تاييد كرد.  به ادعاي اوكراين، ايران مظنون به فراهم آوردن تسليحات نظامي براي روسيه در جنگ بوده و متهم به نقض بندهاي ۳ و ۴ اساسنامه فيفا در زمينه رعايت حقوق بشر و مبارزه با تبعيض و خشونت است.  به نقل از اسكاي، بيانيه اتحاديه فوتبال اوكراين به شرح زير تنظيم شده است: 
«با در نظر گرفتن اطلاعات رسانه‌ها درباره تجلي نقض سازمان‌يافته حقوق بشر در ايران كه ممكن است در تعارض با اصول و هنجارهاي فيفا باشد و با درنظر گرفتن قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيرامون وضع تحريم‌ها عليه ايران و دخالت احتمالي ايران در تهاجم نظامي فدراسيون روسيه به اوكراين، با ارايه لايحه‌اي به فيفا خواهان بررسي احتمال حذف تيم ملي فوتبال ايران از جام جهاني ۲۰۲۲ قطر هستيم.» اين درخواست، چند روز پس از آن رسمي شده كه سرگي پالكين، مديرعامل باشگاه شاختاردونتسك نيز با انتشار مطلبي در صفحه شخصي‌اش در توييتر، خواهان حذف تيم ملي ايران از جام جهاني ۲۰۲۲ و حضور اوكراين به جاي اين تيم در قطر شده بود. 

پس از ارسال لايحه حذف تيم ملي ايران، گام بعدي اتحاديه فوتبال اوكراين ارسال درخواستي توامان به يوفا و فيفا براي تعليق اتحاديه فوتبال روسيه به دليل الحاق تيم‌هاي فوتبال مناطق اشغالي در جنگ، به فوتبال روسيه است. ايران تنها كشوري نيست كه در اين روزها، شايعات پيرامون حذفش از جام جهاني ۲۰۲۲ به گوش مي‌رسد. «الجزيره» روز گذشته از ارسال نامه تهديدآميز فيفا به فدراسيون فوتبال تونس و صدور اخطار حذف اين تيم از جام جهاني، به دليل دخالت‌هاي دولتي و تهديد وزير ورزش و جوانان اين كشور به بركناري چند مقام خبر داده بود. فيفا در پيامي به رويترز، ارسال اين نامه را تاييد اما از دادن اطلاعات بيشتر خودداري كرد. 

ايران در مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني در آسيا، بالاتر از كره‌جنوبي صدرنشين گروه A شد و به قطر راه يافت تا در گروه B اين رقابت‌ها در كنار انگليس، امريكا و ولز قرار گيرد. در سمت مقابل، اوكراين پس از حضور در رده دوم گروه D مقدماتي جام جهاني در اروپا به مرحله پلي‌آف رسيد اما در فينال پلي‌آف مسير A، مغلوب ولز شد و از راهيابي به جام جهاني بازماند.