۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34049
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
  • ارسال توسط :
آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد
آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد

آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد

افرادمبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌توانند ازیک روز قبل ازشروع علایم تا ۵ الی ۷ روزبعد ازآن سایرافراد را آلوده کنند.

مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را در گیر می‌کند که مهم ترین علایم آن تب، سرفه، گلودرد است، بنابراین ازطریق قطرات تنفسی به راحتی منتقل می‌شود.

دکتر طیبه رازنهان افزود: افرادمبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌توانند ازیک روز قبل ازشروع علایم تا ۵ الی ۷ روزبعد ازآن سایرافراد را آلوده کنند کودکان به مدت طولانی تری می توانندویروس را منتشر کنند.

وی بیان کرد: ترشحات تنفسی فرد بیمار، تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان بینی و چشم ها از دیگر راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا است.

آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد

رازنهان به عوامل مهم انتقال بیماری آنفلوآنزا که شامل فضاهای سرپوشیده یا تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس نزدیک، فاصله کمترازدومتر،  دست دادن و روبوسی و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت است، اشاره کرد و افزود: گروه‌های پرخطر همچون افراد مبتلا به دیابت، مادران باردار و افرادی که عضو پیوندی دارند لازم است با تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به رعایت راه‌های پیشگیری از بیماری آنفولانزا که شامل تزریق واکسن در افراد واجد شرایط، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله دومتری با افراد دارای علایم، ماندن درخانه درصورت داشتن علایم، مصرف مایعات کافی، غرغره کردن نمک، داشتن خواب کافی شبانه است، تاکید و خاطرنشان کرد: تشنج، درد قفسه سینه، تنگی نفس و تشدید بیماری زمینه ای از هشدارهای بیماری آنفلوآنزا است که باید سریعا به پزشک ارجاع داده شوند.

رازنهان با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزا ویروسی است و آنتی بیوتیک برروی آن تاثیری ندارد، عنوان کرد: مصرف مایعات، داشتن خواب کافی، پرهیز از استرس  و داشتن تغذیه مناسب از درمان های این بیماری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد پرخطر که دارای بیماری زمینه ای و دارای علایم خطر دارند با نظر پزشک باید از داروهای ضد ویروسی استفاده کنند.