۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » زنجان
  • شناسه : 21050
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
  • ارسال توسط :
آمار فوتی های کرونا دوباره سه رقمی شد
آمار فوتی های کرونا دوباره سه رقمی شد

آمار فوتی های کرونا دوباره سه رقمی شد

در نوروز ۱۴۰۰ از هرگونه سفر به شهرستان‌های استان زنجان خودداری کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۶۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۱۰۰ بیمار

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

دکتر لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.  

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند افزود گفت: تا کنون ۱۱ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۳۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.   سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت شکننده بیماری در استان زنجان، گفت: با توجه به تأثیر جدی سفر‌های بین شهری در افزایش شیوع بیماری از هموطنان می‌خواهیم در نوروز ۱۴۰۰ از هرگونه اقدام به سفر به شهرستان‌های استان زنجان خودداری کنند.
دکتر لاری گفت: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری است، میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بالاتر از متوسط کشوری و در مجموع وضعیت بیماری در این استان ناپایدار و شکننده است.
وی تأکید کرد: هم اکنون ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان حضور دارند که ۲۱ نفر از آن‌ها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی افزود: از نقاط قوت مدیریت همه گیری در زنجان می‌توان به تشکیل همتایاران پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، انجام اقدامات ویژه در راستای حمایت از گروه‌های آسیب پذیر استان و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی اشاره کرد.
دکتر لاری ضمن تشکر از کادر درمان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان زنجان گفت: امیدواریم با همکاری جدی مردم در عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد پیشگیری از بروز خیز جدید بیماری باشیم.
وی افزود: با توجه به تأثیر جدی سفر‌های بین شهری در افزایش شیوع بیماری از هموطنان می‌خواهیم در نوروز ۱۴۰۰ از هرگونه سفر به شهرستان‌های استان زنجان خودداری کنند.