۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 29548
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
  • ارسال توسط :
آمادگی کامل دانشگاه‌ها برای حضوری شدن کلاس‌ها از ۱۴ فروردین
آمادگی کامل دانشگاه‌ها برای حضوری شدن کلاس‌ها از ۱۴ فروردین

آمادگی کامل دانشگاه‌ها برای حضوری شدن کلاس‌ها از ۱۴ فروردین

سلامت دانشجویان، اساتید و محققین اولویت اول ما می‌باشد.

حضوری بودن کلاس و ارتباط بین استاد و دانشجو مسیر کیفیت آموزش را هموار می‌کند و آمادگی کامل برای حضوری شدن کلاس‌ها از ۱۴ فروردین وجود دارد.

به گزارش”وقایع خبری” ، قاسم عمو عابدینی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره برنامه ریزی‌ها برای ۱۴ فروردین به بعد افزود: این یک فرایند بود، در شهریور گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای داشت که کلاس‌های دانشگاه‌ها حضوری برگزار شود و در آن زمان به دانشگاه‌ها ابلاغ شد تا این فرایند را در دو بخش انجام دهند و بر این اساس مقرر شد در مهر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری و در آبان کارشناسی فعالیت خود را حضوری کنند که دانشگاه‌ها این فعالیت را شروع کردند، ولی به دلیل شیوع مجدد کرونا تا بهمن به تعویق افتاد که وزارت علوم و دانشگاه‌ها برنامه ریزی برای حضوری شدن کلاس‌ها در بهمن را انجام دادند البته پیک مجدد کرونا این شرایط را عقب انداخت، اما بیشتر دانشگاه‌ها فعالیت حداکثر را در بخش تحصیلات تکمیلی داشتند.

وی ادامه داد: سلامت دانشجویان، اساتید و محققین اولویت اول ما می‌باشد و آمادگی کامل برای حضوری شدن کلاس‌ها از ۱۴ فروردین وجود دارد.
آقای عمو عابدینی گفت: حضوری بودن کلاس‌ها و ارتباط بین استاد و دانشجو مسیر کیفیت آموزش را هموار می‌کند کیفیت فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری موضوعی است که همیشه دغدغه وزارت علوم بوده است و گواه آن در تولیدات علمی کشور و رتبه‌های خوب در فناوری است.
وی خاطر نشان کرد: برای حضوری شدن دانشگاه برنامه ریزی شد و جلساتی وزیر علوم با روسای دانشگاه‌ها داشتند حتی قبل از سال جدید ابلاغیه صادر شد بنابراین فعالیت آموزشی خوبی انجام خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: شور و شوق دانشجویی در دانشگاه است و در محیط دانشگاه انواع فعالیت کانون‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تجربه می‌شود و دانشجویان بر اساس علاقه خود در این عرصه‌ها مشارکت می‌کنند و اثر بخشی اجتماعی دارند و حضوری شدن کلاس‌ها احساس خوبی به دانشجو می‌دهد.
آقای عموعابدینی گفت: بخشی از حضوری شدن دانشگاهیان انجام شد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دارد و تغییر زیادی در این زمینه نخواهیم داشت.
معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: قشر دانشگاهی و گروه‌های جهادی از دانشجویان در حوزه سلامت مشارکت خوبی داشتند بنابراین در فضای دانشگاه رعایت دستورالعمل‌ها توسط آن‌ها بیشتر خواهد بود، چون دانشگاهیان و دانشجویان شیوه نامه‌ها را رعایت کردند و همچنان رعایت خواهند کرد.