۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 37904
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
  • ارسال توسط :
آمادگی ایران برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه
آمادگی ایران برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه

آمادگی ایران برای ارسال دارو و اعزام گروه‌های درمانی به غزه

دکتر «احمد المنظری»: مردم فلسطین اکنون در شرایط سختی قرار دارند .

وزیر بهداشت طی تماسی تلفنی با­ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات درمانی، ارسال دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی به مردم آسیب دیده و مظلوم فلسطین خبر داد.

وزیر بهداشت کشورمان در پی تشدید حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی طی تماسی تلفنی با­ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواستار ایفای نقش تاریخی سازمان بهداشت جهانی  برای کمک به مردم بی دفاع غزه و فلسطین شد.

دکتر عین اللهی در این گفت و گوی تلفنی، ضمن یادآوری شهادت و مجروح شدن صد‌ها زن و کودک در مناطق غیرنظامی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: براساس گزارشی که ما از سازمان منطقه‌ای بهداشت جهانی داریم سیستم پزشکی و درمانی نوار غزه به دلایل مختلف فاقد امکان خدمت رسانی بوده و مراکز مختلف پزشکی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری به صورت غیر انسانی مورد هدف قرار گرفته و امدادرسانی به مجروحین مختل شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاثر و تاسف جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران از کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین تاکید کرد: جامعه پزشکی خواستار ورود و اقدام جدی سازمان بهداشت جهانی در این زمینه است.

عین اللهی خطاب به مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی WHO گفت: ضرورت دارد در این برهه از تاریخ عزم خود را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان فجایع انسانی در فلسطین اشغالی جزم کرده و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، زمینه کاهش آلام آنان را فراهم آوریم.

وی از سازمان بهداشت جهانی خواست­ نگذارد اعتمادی که مردم به این سازمان دارند دچار خدشه شود و این سازمان در حمایت از مجروحان غزه اقدام جدی و موثر صورت دهد. عین اللهی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان بهداشت جهانی WHO برای ارائه خدمات سلامت، ارسال دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی به مردم آسیب دیده و مظلوم فلسطین خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به اعلام حضور کادر سلامت کشورمان برای خدمت رسانی درمانی و فوریتی پزشکی به مردم بی دفاع غزه اشاره و تصریح کرد: برای پزشکان و پرستاران ایران دیدن صحنه‌هایی از مردم غزه که فاقد ابتدایی‌ترین تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان هستند، دلخراش و غیر قابل تحمل است. وی به تجمع بزرگ جامعه نظام سلامت در حمایت از مردم مظلوم غزه که قرار است فردا ۱۸ اکتبر (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) در میدان فلسطین تهران برگزار شود اشاره کرد و گفت:­ جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام کادر درمان، ارسال تجهیزات پزشکی و دارو به نوار غزه و فلسطین اشغالی است؛

بنابراین گزارش، دکتر «احمد المنظری» مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی WHO نیز در این گفت و گوی تلفنی با دکتر بهرام عین اللهی به تلاش سازمان بهداشت جهانی در زمینه کمک‌های درمانی و بهداشتی به مردم فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: مردم فلسطین اکنون در شرایط سختی قرار دارند و ما در سازمان بهداشت جهانی در همان لحظه‌های اول­ تلاش‌هایی را در سه محور صورت دادیم.

وی گفت که کمک‌های پزشکی متشکل از لوازم و تجهیزات پزشکی برای ارسال به مردم فلسطین آماده است و ما منتظر باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال این تجهیزات هستیم.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین از ارائه خدمات اورژانسی و پزشکی عمومی به مردم فلسطین توسط کارشناسان سلامت در صورت گشوده شدن گذرگاه رفح سخن گفت و تاکید کرد که با مقامات مصری در این زمینه در حال مذاکره است. دکتر «احمد المنظری» همچنین تاکید کرد که ما همه تلاش خود و ابزار‌های موجود را برای خدمت رسانی و کمک به مردم آسیب دیده فلسطین بکار می‌گیریم.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در عین حال به نظام کارآمد و قوی بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: از نگاه انسان دوستانه ایران در این زمینه و کمک جمهوری اسلامی در شرایط ناگواری که در منطقه شاهد آن هستیم، تشکر می‌کنم.