۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 34791
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
  • ارسال توسط :
آغاز دور دوم مذاکرات گروسی و اسلامی در تهران
آغاز دور دوم مذاکرات گروسی و اسلامی در تهران

آغاز دور دوم مذاکرات گروسی و اسلامی در تهران

نخستین دور مذاکرات گروسی و اسلامی عصر دیروز و پس از ورود گروسی به تهران برگزار شد.

با ورود رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به محل سازمان انرژی اتمی در تهران دور دوم مذاکرت ميان وي و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

مذاکرات تکمیلی درباره مسائل باقی مانده ادعایی آژانس پيرامون فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان دستور کار این مذاکرات اعلام شده است.

نتایج این مذاکرات در گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام آژانس منعکس می‌شود. نشست دوره‌ای شورای حکام آژانس دوشنبه ۱۵ در وین آغاز می‌شود.

قرار است رافائل گروسی و محمد اسلامی پس از مذاکرات امروز تا حدود ساعت ۱۱ در نشست خبری مشترک، نتایج رایزنی‌های شان را تبیین و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

نخستین دور مذاکرات گروسی و اسلامی عصر دیروز و پس از ورود گروسی به تهران برگزار شد. آژانس در چارچوب ادعا‌های چند سال اخیرش، مدعی ابهام درباره مواد نگهداری شده در سه مکان ورامین، مریوان و تورقوزآباد است.

مقامات ایران بار‌ها اعلام کرده اند که اطلاعات کافی را در این زمینه به آژانس داده اند. آژانس همچنین در ادعای جدیدش مدعی غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران شده که رئیس سازمان انرژی اتمی با ارائه اسناد و اطلاعات فنی این ادعا را رد کرد.

گروسی اسفند سال گذشته نیز به تهران سفر کرد و مقرر شد که تا خرداد ۱۴۰۱ پرونده ادعایی بسته شود، امّا چند روز قبل از نشست شورای حکام در خرداد، گروسی به دیدار مقامات صهیونیست رفت و بعد قطعنامه ضدایرانی به پیشنهاد اروپا و آمریکا در شورای حکام به تصویب رسید. تهران هم در واکنش، دوربین‌های برجامی را خاموش کرد.

گروسي در سفر ۲ روزه به تهران علاوه بر آقای اسلامی با برخی از مقامات کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.