۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانش و فناوری » فناوری اطلاعات
  • شناسه : 29932
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۴۴
  • ارسال توسط :
آسیب‌پذیری‌های اینترنتی افزایش افزایش داشته است
آسیب‌پذیری‌های اینترنتی افزایش افزایش داشته است

آسیب‌پذیری‌های اینترنتی افزایش افزایش داشته است

آسیب‌پذیری به معنی ضعف در روش‌های امنیتی سیستم، کنترل‌های داخلی یا پیاده‌سازی است .

گزارش‌های منتشره از آلودگی‌های اینترنتی، حاکی از افزایش آسیب‌پذیری‌ها و ضعف در روش‌های امنیتی سیستم در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ است که سیستم‌ها را در معرض تهدیدات مختلفی مانند شرکت در حملات منع سرویس توزیع ‌شده، دسترسی و تغییر غیرمجاز اطلاعات قرار می‌دهد.
به گزارش ” وقایع خبری” مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) آمار آلودگی شش ماه اخیر را درقالب نمودارهایی منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: دسته‌ای از بدافزارها توسط مراجع معتبر جهانی شناخته‌ شده و مراکز فرماندهی آنها تحت کنترل هستند با وجود این، تعداد زیادی میزبان آلوده به این بدافزارها در جهان وجود دارند. آلوده بودن میزبان به این بدافزارها بیانگر عدم توجه کافی صاحبان آنها به امنیت سیستم بوده و ممکن است دارای نقاط ضعف امنیتی و آلودگی به سایر بدافزارها نیز باشند. از این‌رو شناسایی، پاکسازی و امن‌سازی این میزبان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
آسیب‌پذیری (Vulnerability) به معنی ضعف در روش‌های امنیتی سیستم، کنترل‌های داخلی یا پیاده‌سازی است که می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد. در نمودارهای مرکز ماهر، آمار میزبان‌هایی از کشور ارائه‌ شده که سرویسی قابل دسترس از طریق شبکه اینترنت دارند و به‌دلیل عدم پیکربندی صحیح یا عدم به‌روزرسانی، آسیب‌پذیر به شمار می‌روند. این میزبان‌ها در معرض تهدیدات مختلف مانند شرکت در حملات منع سرویس توزیع‌شده، دسترسی و تغییر غیرمجاز اطلاعات قرار دارند.