۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » فرهنگ و هنر » قرآن
  • شناسه : 36193
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
  • ارسال توسط :
آستان قدس رضوی با انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب پرچمدار نشر قرآنی در کشور
آستان قدس رضوی با انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب پرچمدار نشر قرآنی در کشور

آستان قدس رضوی با انتشار ۲۰۰ عنوان کتاب پرچمدار نشر قرآنی در کشور

از کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» رونمایی شد.

مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، در مراسم افتتاحیه دارالتفسیر علامه شیخ طبرسی و رونمایی از کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» که امروز ۱۸ خرداد در مقبره علامه شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از افتخارات آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جدیت و اهتمام در امر فعالیت‌های قرآنی بوده، که در این دوره شتاب بیشتری گرفته است.

وی تصریح کرد: این مکان، مقبره و تربت پاک مفسر قرآن است که از امروز به پایگاه قرآنی بزرگی تبدیل خواهد شد. در استمرار ۱۰‌ها فعالیت آستان قدس رضوی امیدواریم بتوانیم خدمت کوچکی در این راه بزرگ و ارزشمند انجام دهیم.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی افزود: همچنین در مراکز آموزشی و پرورشی آستان قدس رضوی، مجموعه دانشگاه‌های امام رضا (ع) و دانشگاه جامع علوم اسلامی رضوی، در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا، فارغ التحصیلان زیادی محل رجوع جویندگان علوم قرآنی هستند که به بهترین شکل، فارغ التحصیل شده‌اند.

فیضی گفت: طی دو سال اخیر با تأکید تولیت آستان قدس رضوی، در طول سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی، ترتیل و دیگر اشکال قرائت در همه نقاط حرم مطهر رضوی و با استمرار آن در مساجد سطح شهر، اجرا شده است، همچنین طبق سنتی که قرن‌هاست در تولیت آستان قدس رضوی اجرا می‌شود، مجموعه‌ای از خدام و حفاظ، شبانه روز در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) قرائت قرآن و فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌شود و هیچگاه حتی در ایام شیوع کرونا قرائت قرآن قطع نشده است. 

وی گفت: امروز با افتتاح و آغاز به کار این مکان مقدس که به همت خادمان حضرت رضا (ع)، محلی برای درس و بحث قرآنی و تفسیر قرآن است، از کتاب «المعجم» نیز رونمایی می‌شود. این کتاب سال‌هاست که تحت نظارت مرجع عالی‌قدر آیت‌الله جعفر سبحانی تالیف شده است.