۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23145
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۲۷
  • ارسال توسط :
آثار جشنواره  وقف چشمه همیشه  جاری در مکان‌های هنری به  نمایش گذاشته خواهد شد
آثار جشنواره  وقف چشمه همیشه  جاری در مکان‌های هنری به  نمایش گذاشته خواهد شد

آثار جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در مکان‌های هنری به نمایش گذاشته خواهد شد

در هر رشته پنج نفر نخست به عنوان برگزیده انتخاب و به هر یک از آنان چهار میلیون تومان اهدا خواهد شد.

نشست هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی در اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد.

به گزارش وقایع خبری ؛ حجت‌الاسلام مجیدی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در آبان ۹۹ با اعلام فراخوان در رشته هنرهای تجسمی، عکاسی، متون ادبی، آثار پژوهشی، خبر و رسانه، خوشنویسی، فیلم و کلیپ آغاز به کار کرد و مقرر شد فراخوان تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد اما مدت آن تا عید سعید فطر تمدید شد.

وی ادامه داد: هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در بخش خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ فراخوان زده شد و به مانند جشنواره‌های پربار کشوری از رشته خوشنویسی استقبال چشمگیری صورت گرفت به‌گونه‌ای که ۶۲۳ اثر از تمامی استان‌ها به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: از تمامی استان‌ها به دبیرخانه جشنواره آثار ارسال شده است و از بین آنان استان تهران با ۹۵ اثر، استان قزوین با ۷۷ اثر، استان اصفهان با ۵۵ اثر و استان خراسان رضوی با ۴۳ اثر رتبه‌های اول تا چهارم را به لحاظ تعداد آثار ارسالی به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اعلام اینکه از میان شرکت‌کنندگان ۱۷۵ نفر خانم و ۴۴۸ نفر آقا هستند، تصریح کرد: از ۶۲۳ اثر ارسالی ۳۸۷ در رشته نستعلیق، ۱۳۰ اثر در رشته شکسته‌نستعلیق و ۱۰۶ عصر در رشته ثلث و نسخ بوده است. آثار ارسالی در هفته آینده به‌صورت مجازی داوری خواهد شد و از ۶۲۳ اثر ۳۰۰ اثر برتر برای داوری مرحله دوم که به‌صورت فیزیکی انجام خواهد شد انتخاب می‌شوند.

این مقام مسوول اضافه کرد: علی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی، علی‌اکبر پگاه و میرحیدر موسوی داوران رشته نستعلیق و یدالله کابلی خوانساری، علی صفاری و بهادر پگاه نیز داوران رشته شکسته‌نستعلیق هستند، رشته ثلث و نسخ نیز توسط رضا بنی رضی، محمدعلی قربانی، علیرضا محبی و عبدالرضایی داوری خواهند شد. در هر رشته پنج نفر نخست به عنوان برگزیده انتخاب و به هر یک از آنان چهار میلیون تومان اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره ابتدای تیرماه برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونایی مطلوب باشد اختتامیه به‌صورت حضوری و در تهران برگزار خواهد شد و اگر شرایط ملی برای اختتامیه مهیا نباشد مراسم را در استان قزوین برگزار می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف استان قزوین اظهار کرد: آثار جشنواره در مکان‌های هنری به نمایش گذاشته خواهد شد، به‌دلیل شرایط کرونایی آثار جشنواره در اماکن در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه، مکان‌های تاریخی و تالارهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد تا مردم از این هنر بهره‌مند شوند.

وی افزود: تنها به برگزاری جشنواره بسنده نکرده‌ایم و در تلاش هستیم تا آثار برگزیده را به‌صورت پوستر چاپ و به تمام استان‌ها ارسال کنیم تا در اماکن در اختیار اوقاف و امور خیریه به نمایش گذاشته شود.

مجیدی تشریح کرد: خط یک جایگاه بسیار قدیمی دارد و شناسه تمدن بشری بوده است؛ خوشنویسی و وقف نشانگر تعالی روح انسان هستند و در اسلام خوشنویسی با کتابت قرآن عجین شده است و وجه تمایز خط با وقف، شاخصه انسانی آن‌هاست. خوشنویسی علاوه بر هنر، روحیه لطیف انسانی را به نمایش می‌گذارد و وقف نیز نشان از روحیه بالنده و رشد یافته انسان است که واقف برای ترقی جامعه از دارایی خود می‌گذرد.