۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دولت » سیاست » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 35555
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
  • ارسال توسط :
هدف نمایندگان مجلس از سوال و استیضاح تقویت دولت است
هدف نمایندگان مجلس از سوال و استیضاح تقویت دولت است

هدف نمایندگان مجلس از سوال و استیضاح تقویت دولت است

ما به هیچ وجه نمی‌توانیم نسبت به سوال و استیضاح بی‌تفاوت باشیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه هدف نمایندگان مجلس از سوال و استیضاح تقویت دولت است، گفت: تعامل و همدلی میان مجلس و دولت بر این اساس است که مجلس درکنار همراهی و هم‌افزایی با دولت، وظیفه نظارتی خود را هم انجام می‌دهد و آن را فراموش نکند.

سید مرتضی حسینی با بیان اینکه بیانات رهبری در این رابطه هم به همین معنا است و ما به هیچ وجه نمی‌توانیم نسبت به سوال و استیضاح بی‌تفاوت باشیم؛ افزود: امیدواریم دولت با توجه جدی به دغدغه‌ها و نقد‌های دلسوزانه نمایندگان، همراهی، همکاری و تلاش مناسب را برای اجرای کامل قوانین و رفع مشکلات مردم داشته باشد.  

وی با تاکید بر اینکه هدف نمایندگان مجلس از سوال و استیضاح تضعیف دولت نیست بلکه تقویت آن است، افزود: مجلس به دنبال افزایش کارآمدی دولت بوده و به هیچ وجه نمی‌تواند نسبت به استفاده از ابزار‌های قانونی نظارت از جمله سوال و استیضاح بی توجه باشد، زیرا این کار ساماندهی امور را در پی دارد.

  این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه با ضعف عملکرد برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات و انجام وظایف مواجه هستیم و تلاش مجلس برای رفع این مشکلات دلسوزانه است.

  حسینی ادامه داد: دولت به خوبی اصلاحاتی را در حوزه وزارت آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه انجام داده و بسیار ضروری است که این اصلاحات و جابجایی‌ها در زمان مناسب و بر اساس مطالبه مردم و تقویت دستگاه‌ها انجام شود.