وبایل با ۹۲ درصد ضریب نفوذ در میان بازیکنان، پرطرفدارترین پلتفرم بازی در ایران است.
براساس تازهترین پیمایش کشوری بنیاد ملی بازیهای رایانهای در مورد الگوی مصرف بازیهای دیجیتال در ایران، بازیکنان ایرانی تا پایان سال ۱۳۹۸ به ۳۲میلیون نفر افزایش پیدا کردهاند.
صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به اجرای پیمایش ملی توسط مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال تصریح کرد: گزارشی از شاخصترین نتایج این پیمایش ملی، که طی آن اطلاعات بیش از ۹۲۰۰ خانوار گردآوری و با بیش از ۳۰۰۰ بازیکن مصاحبه شده است، بزودی در قالب گزارش «نمای باز ۱۳۹۸» منتشر خواهد شد و در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بر اساس نتایج این پیمایش مجموع بازیکنان ایرانی از رقم ۲۸میلیون در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است. به عبارتی از جمعیت ۸۳ میلیونی ایران در سال ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون نفر بازی میکنند. از مجموع ۳۲ میلیون بازیکن، ۴۹ درصدشان جزو کسانی هستند که هر روز بازی میکنند و ۶۵ درصد آنها بازیکن آنلاین هستند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، با بیان اینکه بر اساس نتایج این پیمایش، کماکان موبایل با ۹۲ درصد ضریب نفوذ در میان بازیکنان، پرطرفدارترین پلتفرم بازی در ایران است، افزود: برای اولین بار بازیکنان پلتفرم کنسول از بازیکنان پلتفرم رایانه پیشی گرفتهاند؛ ۲۲ درصد بازیکنان ایرانی با پلتفرم کنسول بازی میکنند؛ در حالی که این عدد در مورد پلتفرم رایانه ۲۰ درصد است.
نکته جالب توجه دیگر در این پیمایش، افزایش سهم بازیکنان زن است. در پیمایش سال ۱۳۹۶ سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران ۳۵ درصد بود که در تازهترین پیمایش دایرک این سهم به ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.