از آغاز همه گیری کرونا تا کنون ۲۰ میلیون تماس با سامانه ۴۰۳۰ ثبت شده است.
سامانه ۴۰۳۰ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور به منظور «پاسخگویی به نیازهای عموم جامعه در زمینه اطلاعرسانی در حوزههای مختلف بیماری کووید ۱۹» و «کاهش اضطراب مردم» توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راهاندازی شده است.
«سامانه ۴۰۳۰» از ۵ اسفند ۱۳۹۸ راهاندازی شد و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک و کادر درمانی با آن همکاری میکنند.
این سامانه تاکنون پاسخگوی بیش از ۲۰ میلیون تماس درباره بیماری کرونا و نگرانیهای عمومی مرتبط با آن بوده است. دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت از این سامانه بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های سامانه قرار گرفت.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.