در یک فضاي شهري داراي شهرداري الکترونیک، تمامی فعالیتهای روزمره از طریق یک تارنما انجام میگیرد
عباس کشاورز صفیئی،
سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین: شهرهاي
امروزي، تجلّی گاه چهره نوین زندگی در عصر ارتباطات هستند و بهعنوان نقاط
تمرکز خدمات متنوع فرهنگی،
اجتماعی و اقتصادي میبایست در مسیر ارائه خدمات شهري، بهنوعی باشند که
شهروندان بتوانند در کمترین زمان با بهترین کیفیت از آنها بهره ببرند، در
این راستا «سامانه شهروند سپاری» با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر
مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان و صدور مجوزهای
خدماتی به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ عباس کشاورز صفیئی، سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین بیان کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم بهمنظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان «سامانه شهروند سپاری» با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان به بهرهبرداری میرسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سامانه شهروند سپاری بهمنظور پاسخ به هفتاد درصد از استعلامات شهرسازی شهروندان و ثبت و پیگیری درخواستهای شهرسازی راهاندازی میشود گفت: با توجه به تمرکز خدمات در شهرها و همچنین گسترش کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات وسیع آن بر جنبههای مختلف زندگی شهروندان، امروزه بهرهگیری از روشها خدمات و فناوریهای نوین خدماترسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری در تعاملات و تراکنشهای میان شهروندان و سازمانهای دولتی و خصوصی، بهعنوان راهکاري اثربخش و کارآمد به شمار میرود.
سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در یک فضاي شهري داراي شهرداري الکترونیک، تمامی فعالیتهای روزمره از طریق یک تارنما انجام میگیرد که بهواسطه آن میتوان در کمتر از چند دقیقه به هرگونه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد و به آسانترین روش ممکن، کارهاي روزمره را انجام داد.
وی گفت: مهمترین اثر شهرداري الکترونیکی، سرعت در ارائۀ خدمات، کاهش هزینههای شهروندان و مدیران، کاهش ترددهاي درونشهری و کاهش مشکلات زیستمحیطی، ارائۀ خدمات کاراتر و بهینه بهصورت ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته، فارغ از محدودیت زمانی و مکانی به شهروندان و مشارکت شهروندان از سایر مزایاي این دیدگاه جدید است که در این حوزه، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با ارائه خدمات نوین الکترونیکی در تارنمای شهرداری قزوین به نشانی Qazvin.ir نقش مؤثری ایفا کرده است.
کشاورز صفیئی در پایان افزود: در شهرداري الکترونیک اداره امور شهروندان، شامل خدمات دولتی و سازمانهای مرتبط را بهصورت برخط شبانهروزی باکیفیت و ضریب ایمنی بالا و با بهرهگیری از ابزار فناوري اطلاعات و ارتباطات کاربردهاي آن انجام میشود که این حرکت شهروندان را از دنیاي تکبعدی شهرهاي سنتی و امروزي خارج کرده و به دنیاي جدیدي راهنمایی خواهد کرد، دنیایی که دستاورد فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات است
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.