۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شعر و موسیقی » فرهنگ و هنر » هنر و ادبیات آیینی
  • شناسه : 41202
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۴۹
  • ارسال توسط :
یکی از ظرفیت‌های هنر، استفاده از ظرفیت  شعراست
یکی از ظرفیت‌های هنر، استفاده از ظرفیت  شعراست

یکی از ظرفیت‌های هنر، استفاده از ظرفیت شعراست

این رویداد با نام و یاد شهید حاج محسن فخری زاده برگزار می‌شود.

دبیر کنگره شعر اربعین گفت: آثار ارسالی به این رویداد حدود ۶۲۷ اثر از سراسر کشور و حضور ۲۶۰ شاعر نامی در این رویداد از اتفاقات بسیار مبارک و خوبی نسبت به سال‌های گذشته بود.

حجت الاسلام سیدمهرداد حسینی سیدانی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت هنر می‌توان اربعین و قیام جاوید امام حسین (ع) را به تصویر کشید گفت: یکی از ظرفیت‌های هنر، استفاده از ظرفیت شعراست، امام صادق (ع) پیرامون زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) می‌فرمایند هر کسی یک بیت شعر درباره حادثه عاشورا بگوید کسانی را که با آن بیت شعر می‌گریاند و می‌گریند خداوند بهشت را بر آنها واجب می‌کند.

حسینی سیدانی درباره جزئیات کنگره شعر ادبی و مذهبی اربعین افزود: این رویداد با نام و یاد شهید حاج محسن فخری زاده برگزار می‌شود، زیرا این شهید والامقام که ذوق هنری داشتند پایه گذار این رویداد بودند و امروز هم با حضور خانواده محترم این شهید برگزار شد.

حسینی سیدانی با اشاره به این که این رویداد با محوریت نقش اربعین در تثبیت نهاد خانواده برگزار شد گفت: نقش اربعین در تثبیت فرهنگ مقاومت و همراهی با محور «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ» مسئله مقاومت از دیدگاه فرهنگ عاشورایی بسیار مهم بود که اشعار خوبی ارسال شد. تأثیر اربعین در ایجاد بصیرت و اجتماعی، پیاده روی اربعین، نماد وحدت امت اسلامی و نقش زنان در اربعین از موضوعاتی بود که شعرا به آن پرداختند.

دبیر کنگره شعر اربعین گفت: شاعران از سن ۱۲ سال تا ۸۰ سال حضور پیدا کردند و ۱۲ اثر برتر از استان‌های مختلف داوری شد که امروز از برگزیدگان تجلیل و از تمام کسانی که مشارکت داشتند قدردانی شد.