سامانه مدیریت شهری 137 در شهرداری قزوین با تاسی از شهرداری تهران راه اندازی گردید.
کتابچه ” آشنایی با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷″ تالیف علیرضا بیگدلو با حمایت و همکاری شهرداری قزوین در یکصد نسخه ۷۶صفحه از سوی انتشارات مینودر چاپ و منتشر شد .
مولف در بخشی از مقدمه کتاب آورده است : مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی نسبت به برقراری ارتباطی آسان ، با تعامل دو سویه و با رعایت اصول سرعت ، دقت و صحت در راه صیانت از درخواست های شهروندان محترم و انتقال آن به مسوولان ذی ربط نقش بسزایی را در مدیریت شهر از طریق مشارکت موثر آنان ایفا می کند . از آن جا که در قلمرو مدیریت ، نظارت همگانی و ضرورت پاسخگویی جایگاه خاصی دارد و مدیران نیازمند داشتن اطلاعاتی در رابطه با میزان کارآیی و اثر بخشی اقدامات بخش های مختلف هستند ، مطالعه این کتاب می تواند به عنوان یکی از بهترین روش ها در تحقق این امور مورد استفاده قرار گیرد .
اشاره می شود که برای اولین بار تلفن خدماتی ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی بین مردم و شهرداری و با هدف دریافت پیام شهروندان در خصوص مسائل شهری در سال ۱۳۷۹ به صورت یک صندوق صوتی پیام گیر درشهرداری تهران ایجاد گردید و در قزوین نیز به تاسی شهرداری تهران در سال ۱۳۸۵راه اندازی گردید.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.