بیمهشدگان خلاصه سوابق درمانی خود را در eservices.tamin.ir در پنجره مخصوص بیمهشدگان ملاحظه کنند.
با اجرای طرح نسخه الکترونیک علاوه بر شفافیت در خدمترسانی به آحاد مردم و کاهش ترددهای غیرضروری؛ صدها هزار تن کاغذ نیز صرفهجویی میشود.
به گزارش “وقایع خبری” ؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در حاشیه نشست هفتگی طرح ملی ۳۰۷۰ با بیان این مطلب افزود: براساس آمار سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۱ میلیون و ۸۵۸ هزار مراجعه جهت صدور، تمدید، چاپ یا المثنی دفاتر درمانی در کشور داشتیم که از این تعداد، نزدیک به یک میلیون و ۸۷۶ هزار مراجعه در سطح اداره کل غرب، شعب و کارگزاریهای آن است.
وی افزود: بیمهشدگان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند ماه سال جاری میتوانند با ارائه کارت ملی از خدمات درمانی و تشخیصی بدون دفترچه در تمامی مراکز ملکی و طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی بهرهمند شوند و استحقاق درمان خود را از روشهای مختلف استعلام کنند.
امیریگنجه درباره دریافت خدمات درمانی گفت: تمامی بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه یادشده اقدام کنند.
بر این اساس، تمامی بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی پیش از مراجعه به مراکز درمانی میتوانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق روشهای مختلفی از جمله؛ مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، شمارهگیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان و شمارهگیری #۱*۱۴۲۰*۴*، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.
وی تاکید کرد: بیمهشدگان میتوانند از روشهای استفاده از نرم افزار موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان یا شمارهگیری #۱۶۶۶*، انتخاب گزینه ۱ (استحقاقسنجی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان استحقاق درمان خود را استعلام کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در مواردی که بیمهشده بر اساس نتایج دریافتی از روشهای یادشده یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض میتواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کنند.
همه بیمهشدگان در صورت ایجاد حساب کاربری میتوانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامان eservices.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمهشدگان ملاحظه کنند.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.