میانگین سطح مشارکت برای یک پیج اینستاگرام حدود سه درصد است.
اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس و ویدیوی اینستاگرام از سال ۲۰۱۲ که از سوی فیس بوک خریداری شد، مرتباً رشد کرده و کاربران زیادی را جذب خود کرده است که در میان آنها برخی از طریق این اپلیکیشن به درآمد زایی پرداختهاند.
به گزارش”وقایع خبری” به نقل از ایسنا، یک اکانت اینستاگرام پرطرفدار میتواند ارزش مالی زیادی برای تولیدکنندگان محتوا داشته باشد؛ سلبریتیها پول زیادی از اینستاگرام کسب میکنند، اما هر کسی که بتواند مخاطب زیادی جذب کند، میتواند درآمد قابل توجهی را از طریق این اپلیکیشن به دست آورد.
اینستاگرام به فعالان اینستاگرامی پولی پرداخت نمیکند، اما راههای متعدد درآمدزایی نظیر اسپانسری یک برند، بازاریابی و فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات به مشتریان از طریق اینستاگرام وجود دارد. برندها با کسانی که اینفلوئنسر شناخته میشوند و شمار زیادی هوادار در پیج اینستاگرام خود دارند، قرارداد میبندند؛ در کل، کسانی که هواداران بیشتری دارند و سطح مشارکت هوادارانشان بالاست، دستمزد روزانه بالایی هم میتوانند دریافت کنند.
طبق اعلام اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، یک پیج با ۱۰ هزار فالوئر، ۱۰۰ دلار میارزد،البته شمار فالوئرها تنها عامل تعیین کننده در ارزش یک پیج اینستاگرام نیست؛ درواقع اگرچه شمار بالای فالوئرها اهمیت دارد اما ارزش پیج به مشارکت فعالانه فالوئرها در پستها هم بستگی دارد.
طبق اعلام این مؤسسه، میانگین سطح مشارکت برای یک پیج اینستاگرام حدود سه درصد است. بنابراین هر گونه نرخ مشارکت بالاتر از این میزان به همراه شمار بالای فالوئرها به معنای آن است که صاحب پیج یک اینفلوئنسر است؛ برخی از بازاریابان دیجیتالی یک سنت به ازای هر فالو را بهعنوان نرخ پایه به صاحب پیج پیشنهاد میکنند که به معنای درآمد ۱۰۰ دلاری از هر ۱۰ هزار فالوئر است. ارزش یک پیج با ۱۰ هزار فالوئر به عوامل دیگری نظیر فالوئرهای فعال هم بستگی دارد. همچنین یک پیج اینستاگرام با ۵۰ هزار فالوئر، ۵۰۰ دلار میارزد؛ با استفاده از معیار قیمت یک سنت به ازای هر فالو، یک پیج اینستاگرام با ۵۰ هزار فالوئر ممکن است حدود ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد اما باز هم اینستاگرامرها میتوانند از راههای مختلف از بازاریابی محصولاتشان گرفته تا ارسال پستهایی که اسپانسر دارند و تبلیغات برای دیگران، درآمدزایی کنند.
طبق اعلام اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، پیج اینستاگرام با ۱۰۰ هزار فالوئر نیز ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار میارزد. ارسال یک عکس دارای اسپانسر در پیجی با ۱۰۰ هزار فالوئر میتواند بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار ارزش داشته باشد، اما یک پیج اینستاگرام با یک میلیون فالوئر ارزش زیادی دارد؛ یکی از سلبریتیهایی که طبق آمار استاتیستا، بیش از ۲۰۰ میلیون فالوئر تا دسامبر ۲۰۲۰ داشته، سال گذشته برای هر پست که در اینستاگرام ارسال کرد، ۱.۲ میلیون دلار درآمد داشت. یک منبع دیگر درآمدزایی در اینستاگرام اداره و تولید محتوا برای پیج دیگران است.
یک کاربر در این باره توضیح داد در مدت چهار سال با اداره پیجی که ۱.۹ میلیون فالوئر داشت، ۳۶ هزار دلار درآمد کسب کرد. اما ارزش نام کاربری اینستاگرام چگونه محاسبه میشود؟
ماشین حسابهای آنلاینی وجود دارند که میتوانند به برآورد کلی از ارزش یک نام کاربری اینستاگرام بپردازند. افراد نامهای کاربری اینستاگرام و همین طور پیجها در پلتفرمهای شبکه اجتماعی دیگر مانند توئیتر و یوتیوب را میفروشند، البته بر اساس گزارش مارکت رئالیست، اینستاگرام فروش یا انتقال هر بخش از اکانت را ممنوع کرده است.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.