بر خلاف روزنامه نگاری، که تقریبا به طور یکسان میان مردان و زنان تقسیم شده است، روابط عمومی بیشتر توسط زنان اداره می شود؛ البته در سطح اجرایی و پس از زنان، مردان هستند که در روابط عمومی کار می کنند. اما چرا زنان بیشتر به این حرفه کشیده می شوند؟
اولگا خزان می نویسد که بیشتر از نیمی از مبلغین امریکایی را زنان تشکیل می دهند و ۵۹ درصد از همه مدیران تبلیغاتی، بر اساس آمار اداره نیروی کار امریکا زنان هستند.
بر اساس داده های آتلانتیک که توسط موسسه تحقیقات سیاست زنان تهیه شده است، اگر شما جزئی از دنیای تبلیغات هستید، ۶۰ درصد از افرادی که به پیام های رسانه ای شما شکل می دهند زنان هستند، در حالیکه ۴۷ درصد از کل نیروی کار را زنان تشکیل می دهند. سایر تخمین ها می گویند زنان نزدیک به ۷۳ درصد یا حتی ۸۵ درصد از نیروی کار عمومی سازی را تشکیل می دهند.
اما به نظر نمی رسد این افراد مدیریت دفاتر را در اختیار داشته باشند و این مساله خبر خوبی نیست.
ساراجین ساکچتی گفت: «فقط زنان در آنجا حضور ندارند» .کسانی که راز بازاریابی را در دست دارند. وی می افزاید: « و دو نفری که آن را اجرا می کنند می بینند. آن تنها چیزی است که مرا به شدت متعجب کرده است و مرا برای طولانی مدت عصبانی کرده است.»
از دیگر سوی، روابط عمومی یک کسب و کار پر سود است و هر شرکت رو به رشدی نیاز دارد که نام خود را در آنجا معرفی کند، که این بدان معناست که زنان این پول را دریافت می کنند.
در حالی که گزارشگران خبری زن به طور متوسط ۴۳ هزار و ۳۲۶ دلار دریافت می کنند، مردان ۵۱ هزار و ۵۷۸ دلار درآمد دارند. بر اساس طبقه بندی بی. ال. اس. متخصصان زن روابط عمومی، ۵۵ هزار و ۷۰۵ دلار دریافت می کنند که در مقایسه با ۷۱ هزار و ۴۴۹ دلار مردان بسیار کمتر است.
بر اساس بخش کار، متوسط دستمزد برای یک زن که به طور تمام وقت در روابط عمومی کار می کند، ۳۷ هزار و ۲۳۲ دلار است. و در حالیکه مبلغین کاب ممکن است کارهای احمقانه ای از قبیل سخن گفتن درباره منافع مردم در فراستد فلیکس انجام دهند در حالیکه لباس تونی و تایگر را پوشیده اند، این ممکن است برای دیردری لاتور برای باز کردن درهای بزرگتر اتفاق بیافتد. اکنون لاتور مدیر ارشد ارتباطات خارجی جنرال الکترونیک است، جایی که او مورد اعتماد کسب و کارهای بین المللی قرار گرفته است و وارد پیچ و تاب های دولتی برای به کارگیری شرکتش شده است.
این روزها دانشجویان بیشتر و بیشتری اهداف خود را بر مشاغل ارتباطی قرار می دهند و نتیجه پیمایش فیلیپ ان. کوهن، استاد جامه شناسی دانشگاه مریلند کالج پارک نشان داد که اکثر این افراد از رشته های ارتباطات، خبرنگاری، انگلیسی، تبلیغات، روابط عمومی، کسب وکار و رسانه های جمعی هستند. در میان این افراد ۴۷ درصد را زنان و ۳۵ درصد را مردان تشکیل می دهند. چرا؟ زنان اغلب « بیش تر اجتماعی » شده اند.
جنیفر هلیکسون، مدیر بازاریابی سویت گرو در پورتلند، اورگان می گوید: « مطالعات نشان می دهند که زنان تمایل به همکاری بیشتری در کارهای تیمی دارند، برعکس مردان معمولا در محیط های انفرادی میل به کار دارند. رویکرد مردان به کار برای کارهای خبرنگاری خوب است، درحالیکه انجام کارهای روابط عمومی برای زنان با ویژگی های خلقی و درونی آنها سازگارتر است».
برخی از مبلغان خزان می گویند روزنامه نگاری را برای مدت زمانی ترجیح داده اند اما سپس تصمیم گرفته اند که پشت صحنه کار کنند و برای رسیدگی به شرایط بهتر نجنگند. اما حتی اگر آنها درآمد خوبی بدست آورند و رشته های خوبی را در پشت خود بکشند آنچه فرهنگ پاپ در این کشور مصرف می کند، همه ثمره زندگی سامنتا جونز نیست. روابط عمومی هنوز یک برنامه دشوار است.
هلکینسون گفت: « این یک تلاش بی تشکر است، وقتی روابط عمومی خوب است، هر شخصی نمی تواند آن را انجام دهد و برای چیزهای بعدی برنامه ریزی کند؛ اما وقتی روابط عمومی بد می شود که همه به خود اجازه می دهند که درباره آن سخن بگویند» .
منبع: http://jezebel.com
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.