این جشنواره در دو بخش حرفه ای و مردمی برگزار می شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی با هدف تقویت تولید محتوا در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی در این باره گفت: هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی با محوریت پویش تولید محتوای فضای مجازی در قزوین برگزار میشود که فراخوان آن در سایت اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ghazvin.farhang.gov.ir و پایگاه اطلاع رسانی شمس توس ghazvin.shamstoos.ir بارگذاری شده است.
وی درباره اهداف این جشنواره گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی فعالان عرصه فضای مجازی در ترویج آموزه های دینی و اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع) در جامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولید کنندگان آثار ارزنده با رویکرد فرهنگ دینی و همراهی در “نهضت تولید محتوا” با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
اسماعیلی در خصوص منابع و موضوعات جشنواره گفت: بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، احادیث اهل بیت (ع) به ویژه احادیث رضوی و عیون اخبارالرضا(ع)، سخنان و آثار بزرگان،صاحبنظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن¬های (کارافزارهای) فرهنگی، هنری و رسانه¬ای (به ویژه رسانه های اجتماعی مندرج در مقدمه) در زمینه تکریم ارزش های اخلاقی و اعتقادی، نکوهش امور غیر اخلاقی، تکریم ارزش های اجتماعی ، خدمت کریمامه و همدلی مؤمنانه، مدافعان سلامت، زیارت حضرت امام رضا(ع) و خاطرات سفر زیارتی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی و سبک زندگی رضوی، اصول و ارزش های حکمرانی، شاخص های تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، دستاوردهای نظام، چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و شعار سال می تواند در تولید آثار مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را با یکی از هشتگ های #امام_رضا و #امام ـ رئوف در رسانه های اجتماعی و پلت فرم های فرهنگی و هنری و رسانه¬ای روبیکا، آپارات، تماشا، نماشا، چارخونه، شنوتو، آخرین خبر و ویسگون و اینستاگرام بارگذاری نمایند.
دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش حرفه ای و مردمی برگزار می شود که در بخش حرفهای هنرمندان و فعالان فضای مجازی میتوانند آثار خود را در قالبهای موشن گرافیک، اینفوگرافیک، فیلم کوتاه یا نماهنگِ تولیدی و در بخش مردمی در قالب های عکس دیجیتالی و عکس نوشته، ویدئو و پادکست(دل گویه) با موضوعات جشنواره تولید و ضمن بارگذاری و انتشار در شبکه های اجتماعی ، در این جشنواره ثبت نام و شرکت نمایند.
وی در پایان یادآور شد: کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه بازدیدکنندگان و غنای محتوایی، شاخص های ارزیابی آثار بوده و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.