فیسبوک آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر کرد.
شرکت فیسبوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار میکنند.
بهگزارش “وقایع خبری” به نقل از ایسنا، سخنگوی شرکت فیسبوک اعلام کرد ۴۰ هزار کارمند ایمنی و امنیت شامل پیمانکاران بیرونی دارد که به نظارت بر محتوا میپردازند. فیس بوک اعلام کرد در اکتبر سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۵ هزار کارمند ایمنی و امنیت داشته است.
آمار جدید که هدف آن نشان دادن جدیت فیسبوک در خصوص مسائل ایمنی و امنیت است، به تازگی در یک پست وبلاگ منتشر شد. این آمار پس از مجموع گزارشهای اخیر روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده که از اسناد درزیافته استفاده کرده است تا نشان دهد فیس بوک با وجود سرمایهگذاریهای سنگین، همچنان برای مقابله با مسائل جدی نظیر اطلاعات نادرست کووید۱۹ و قاچاق غیرقانونی انسان در کشمکش است.این اسناد نشان داده که محققان داخلی فیسبوک اغلب مشکلات جدی در خصوص محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویسهای این شرکت شناسایی میکنند اما فیسبوک به طور معمول موفق نمیشود آنها را حل کند. این گزارشها باعث شده قانونگذاران امریکایی خواستار تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در خصوص این مسائل شوند.پست وبلاگ فیس بوک بدون اشاره خاص به گزارشهای روزنامه وال استریت ژورنال، به برخی از این انتقادات پرداخته است. این شرکت اعلام کرد اگرچه از نظر تاریخی در برابر مسائل موجود در این پلتفرم پاسخگو بوده اما با داشتن کارمندان ایمنی و امنیتی که در فرایند توسعه در تیمهای محصول قرار گرفتهاند، تلاش کرده است در این زمینه فعالتر باشد.فیسبوک همچنین آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر کرد. این کتابخانه آرشیوی است که در آن افراد میتوانند تبلیغات سیاسی جستوجو کنند که در فیسبوک یا اینستاگرام نمایش داده میشود.
فیسبوک اعلام کرد سه میلیون نفر هر ماه از کتابخانه تبلیغات استفاده میکنند و این شرکت ۳.۵ میلیون درخواست تبلیغات سیاسی یا اجتماعی را در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ بهدلیل عدم ارائه اطلاعات مناسب رد کرده است.بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام هم اعلام کرده که در حال بررسی قابلیتی برای تشویق کاربران به مشاهده محتوای سالم تر در این سرویس است.
این اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس هدف یکی از گزارشهای وال استریت ژورنال قرار گرفته بود و در این گزارش به تحقیقات داخلی فیسبوک اشاره شده بود که نشان میداد این شرکت مطلع است محصولش میتواند از نظر احساسی به زنان جوان آسیب بزند.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.