۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 42515
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۳۷
  • ارسال توسط :
دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است
دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است

دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است

ما معتقدیم تغییر رفتار در یک نسل در کوتاه‌مدت اتفاق نخواهد افتاد و حداقل نیازمند یک دهه برنامه‌ریزی است.

رئیس‌جمهور گفت: اگر ما به مردم اعتماد کنیم و آن‌ها نیز به ما اعتماد پیدا کنند و به این باور برسند که ما دغدغه آینده فرزندانشان را داریم،‌ خود را مالک این طرح می‌دانند و مطمئنا در اجرای آن به ما کمک خواهند کرد.

دکتر مسعود پزشکیان در نشستی با اعضای کارگروه تامین فضای آموزشی، کیفیت‌بخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی با تاکید بر این‌که «دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است»، خاطرنشان کرد: گام اول در این هدف برچیدن تمام مدارس سنگی و کانکسی در سراسر کشور و احداث مدارس با کیفیت و مطابق با شیوه‌های آموزشی است. استانداران باید هر هفته نسبت به میزان اجرا و پیشرفت این طرح گزارش دهند و بنده شخصا در سفرهای استانی نیز روند کار را پیگیری خواهم کرد.

وی در ادامه مشارکت مردم را یکی از اصلی‌ترین ارکان طرح محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اگر ما به مردم اعتماد کنیم و آنها نیز به ما اعتماد پیدا کنند و به این باور برسند که ما دغدغه آینده فرزندانشان را داریم،‌ خود را مالک این طرح می‌دانند و مطمئنا در اجرای آن به ما کمک خواهند کرد.

وی همچنین جانمایی مناسب و دسترسی آسان مدارس برای دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: محل احداث مدارس جدید باید به گونه‌ای انتخاب شود که مانند گذشته کودکان و دانش‌آموزان ما برای رفتن به مدرسه با انواع مشکلات و مخاطرات مواجه نباشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تحقق برنامه دولت برای کیفیت‌بخشی به آموزش را مستلزم آموزش فراگیر و جامع به معلمان دانست و گفت: ما معتقدیم تغییر رفتار در یک نسل در کوتاه‌مدت اتفاق نخواهد افتاد و حداقل نیازمند یک دهه برنامه‌ریزی است، اما در صورتی که معلمان ما شیوه‌های نوین تدریس با تمرکز بر رفتار و عمل دانش‌آموزان را به خوبی آموزش ببینید، گام رو به جلو و مهمی در این مسیر برداشته خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم توجه به آموزش رفتار صرفه‌جویانه در مصرف انرژی به دانش‌آموزان به عنوان یکی از مصادیق کیفیت بخشی به آموزش تاکید کرد و گفت: ما باید بتوانیم در نسل جدید صیانت از منابع و ذخایر کشور و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار و باور ذهنی جا بیاندازیم و ضرورت دارد این مهم قطعا به عنوان یکی از سرفصل‌های تحول در محتوای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*