۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » رسانه ها » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 41230
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۱
  • ارسال توسط :
در شورای شهر قزوین سعی شده تا تفکر فراجناحی داشته باشیم
در شورای شهر قزوین سعی شده تا تفکر فراجناحی داشته باشیم

در شورای شهر قزوین سعی شده تا تفکر فراجناحی داشته باشیم

با هر لایحه ای در جهت حمایت از خبرنگاران موافقیم

کم توجهی به رسانه وخبرنگاران ظلم به مردم است چرا که این قشر نقش مهمی در بصیرت افزایی شهروندان دارد لذا با هر لایحه حمایتی از خبرنگاران که ازسوی شهرداری ارایه شود موافق هستیم .

علی فرمانی؛ رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار که در محل تئاتر شهر قزوین برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش ها وزحمات خبرنگاران وتعامل وهمکاری آنان با شورا ومدیریت شهری اظهار کرد:طی سه سال گذشته خبرنگاران زحمتکش به عنوان بازوی یاری رسان درکنار شورا و مدیریت شهری بوده اندو قدردان زحمات و تلاش های آنان هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در مدت باقیمانده از عمر شورای ششم بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم وبا همت مضاعف در مسیر خدمت رسانی به مردم گام های خوبی داریم و خبرنگاران هم با قلم خوب خود اخبار شورا ومدیریت شهری رابه سمع ونظر مردم برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این نکته که یکی از علل اصلی انحطاط انقلاب‌ها، امپراطوری‌ها، طاغوت‌ها و قدرت‌ها جدایی از مردم بوده خاطر نشان کرد:هرگاه حکومت‌ها در کنار مردم بودند قدرت آنان دو چندان شده است.

به گفته فرمانی دراین راستا قانون اختیاراتی را به شورای اسلامی شهرها داده است و وقتی قانون در کنار ظرفیت مردمی قرار می‌گیرد اثرگذاری اش افزایش می یابد.

هوشمندی سازی خدمات ،گامی به سوی شفاف سازی است

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای مهم شورای ششم اجرای اصل شفافیت بوده گفت:بخش اعظم تبلور مردمی بودن اجرای اصل شفافیت است لذا در همین راستا تصمیماتی از سوی شورا اتخاذ شد که یکی از آن ها موضوع هوشمند سازی است.

وی تاکید کرد:ما نمی‌توانیم از شفافیت و فسادستیزی سخن بگوییم اما به دولت الکترونیک وهوشمند سازی فکر نکنیم که در این حوزه نیز بخشی از سیاستهای شورا محقق شد و امیدواریم درمدت باقیمانده نیز مابقی اهداف وبرنامه ریزی ها درحوزه هوشمند سازی محقق شود.

این مسوول تصریح کرد:یکی از دیگر اقدامات درحوزه شفافیت راه اندازی پخش آنلاین جلسات علنی شورا بود چرا که نمی‌توان ادعای شفافیت در انجام امور داشت اما در اتاق‌های بسته تصمیم‌گیری کرد لذا پخش آنلاین جلسات شورای شهر از فضای رسانه‌ای و مجازی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی با اشاره به اهداف پخش آنلاین جلسات شورا خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر باید منافع مردمی را مقدم بر منافع و جایگاه فردی خود بدانند ولذا شهروندان باید بدانند که درجلسات آنجایی که عضو شوراضرورت دارد سکوت اختیار کرده ومصلحت اندیشی می کند وفریاد نمی زند و آنجایی که باید تصمیم بگیرد و بنا به مصالحی تصمیم نمی گیرندمبادا جایگاه ومنافع خودشان زیر سوال برود.

فرمانی با بیان اینکه در شورای شهر قزوین سعی شده تا تفکر فراجناحی داشته باشیم تصریح کرد: بر همین مبنا از خبرنگاران مختلف با نگرش‌های سیاسی مختلف در جلسات شورای شهر دعوت کردیم چرا که اعتقاد داریم خبرنگاران حلقه واسط بین خادمان مردم در پارلمان شهری ومردم هستند.

وی ادامه داد:کم توجهی به رسانه وخبرنگاران ظلم به مردم است چرا که این قشر نقش مهمی در بصیرت افزایی شهروندان دارد.

اتمام پروژه های نیمه تمام ازسیاستهای مهم شورای ششم است

فرمانی در بخش دیگری ازسخنانش به اتمام تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهری اشاره داشت وگفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یکی دیگر از سیاست‌های مهم شورای ششم بود که با همت وعزم اعضای شورا وتلاش مدیریت شهری بخشی انجام شد و بخشی دیگر هم در حال اجراست.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از پروژه کمربندی آیت اله باریک بین به عنوان یک پروژه مهم تاثیر گذار در کاهش ترافیک یاد کرد وگفت:پس از یک دوره رکود دراین پروژه شاهد ورود جدی شورای ششم وهمکاری مدیریت ارشد استان برای از سرگیری اجرای پروژه بودیم و توانستیم با تکمیل وبهره برداری ازپرژه حدود ۲۵ تا ۳٠ درصد ترافیک شهر را مدیریت کنیم.

وی همچنین از تسویه بدهی شهرداری به بانک شهر نیز به عنوان یکی از پروژه های مهم و سیاست اصلی شورا ششم نام برد وگفت:یکی دیگر از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر قزوین تسویه بدهی کلان شهرداری به بانک شهر بود که با پیگیری‌های شورا ومدیریت شهری توانستیم شهروندان قزوین را ازپرداخت سود بانکی ماهانه حدود ۲۵ میلیارد تومان ماهیانه که از جیب مردم به شکل غیرمستقیم خارج می شد رهایی بخشیم .

رییس شورای اسلامی شهر قزوین،در ادامه به پروژه های تقاطع غیر همسطح میدان دفاع مقدس و جابجایی میدان میوه وتره بار اشاره نمود وگفت:در راستای مدیریت ترافیک شهری یکی از پروژه های مهمی که درحال اجرا می باشد احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس است که درخواست شده تا به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی در احداث این تقاطع قدم فعالیت شود تا مردم هر چه زودتر طعم شیرین خدمت را بچشند.

وی ادامه داد: جابجایی میدان میوه و تره بار قزوین هم دیگر سیاست شورای ششم بوده که بنا بر دلایلی هنوز انجام نشده است و امیدواریم در روزهای آتی شاهد اتفاقات خوبی در این راستا باشیم چرا که درصورت اجرا حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار از دیگر محورهای سخنان علی فرمانی بود که طی آن ازاحداث دوسالن ورزشی در جنوب شهر قزوین واختصاص اعتبار دربودجه امسال خبر داد.

رییس شورا در ادامه گفت: اکثر افراد رسیدگی به نقاط کم برخورداررا دستاویزی برای شعارهای انتخاباتی خود ونردبانی برای جایگاه های مدیریتی می دانند اما درشورای ششم با همت جهادی سعی در کاهش مشکلات وافزایش خدمت رسانی به نقاط کم برخوردار شهر داشته ایم .

با هر لایحه ای در جهت حمایت از خبرنگاران موافقیم

فرمانی همچنین در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ما در شورای شهر قزوین آنگونه که شایسته است در زمینه توجه به خبرنگاران، کمک به راه‌اندازی خانه مطبوعات ،حمایت از اصحاب رسانه عمل نکرده ایم و گاهی غفلت هایی داشته ایم لذا امیدواریم در طی یکسال باقیمانده بتوانیم با همکاری مدیریت شهری توجه ویژه ای به خبرنگاران داشته باشیم .

وی تاکید کرد: دستان ما در شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به هر لایحه‌ای که در راستای حمایت از خبرنگاران از سوی شهرداری ارایه شود بالاست وبه قطعیت می گویم که حتی یک عضو شورا نیز در این خصوص مخالفتی نخواهد داشت.