بازار هدف، به منظور رفع موانع و مشکلات شناسایی شده در بازار شرکتهای کوچک و متوسط فرابورس ایجاد خواهد شد.
سرپرست مرکز پژوهش سازمان بورس گفت: اصلاحات دستورالعمل های پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، به منظور ایجاد بازار هدف مصوب شد.
سرپرست مرکز پژوهش سازمان بورس گفت: اصلاحات دستورالعمل های پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، به منظور ایجاد بازار هدف مصوب شد.
به گزارش “وقایع خبری“ به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، مریم صفاریان اظهار داشت: اصلاحات دستورالعملهای پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، به منظور ایجاد بازار هدف مصوب شد. با ابلاغ این مصوبات، بازار هدف به عنوان یکی از بازارهای فرابورس ایران متشکل از دو تابلوی اصلی و فرعی ایجاد خواهد شد.
سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: شرکتهای دارای چشم انداز روشن از رشد و سودآوری که شرایط پذیرش در بازارهای اول و دوم فرابورس را ندارند، میتوانند بر اساس شرایط پیش بینی شده در مقررات که نسبت به شرایط پذیرش در دو بازار یاد شده سادهتر است، در این بازار و هر یک از تابلوهای آن پذیرش شده و اوراق بهادار آنها با شرایط متفاوتی که برای هر تابلو متناسب با ویژگی شرکتهای پذیرفته شده در آن در نظر گرفته شده است، معامله شوند.
وی گفت: بازار هدف، به منظور رفع موانع و مشکلات شناسایی شده در بازار شرکتهای کوچک و متوسط فرابورس ایجاد و جایگزین این بازار خواهد شد.
صفاریان در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل ماهیت شرکتهای پذیرفته شده در بازار هدف، صرفاً سرمایه گذاران واجد شرایط اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس ضوابط و معیارهایی از قبیل سواد مالی، تجربه کاری و سابقه فعالیت در بازار سرمایه میتوانند در این بازار فعالیت کنند.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.