ایستگاه راه آهن قزوین بسیار قدیمی است و همچنان به استان زنجان وابستگی دارد.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:ایستگاه راه آهن قزوین باید به اداره کل ارتقا یافته ومستقل اداره شود تا بتواندجوابگوی نیازهای ترانزیتی در جابجایی کالا و مسافر در شرایط جدید باشد.
لطف الله سیاهکلی در مراسم افتتاح خط دوم راه آهن قزوین به کرج که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری آغاز شد در محل ایستگاه راه آهن قزوین گفت : ایستگاه راه آهن قزوین بسیار قدیمی است و همچنان به استان زنجان وابستگی دارد که باید این موضوع بررسی شود.
وی بیان کرد: ایستگاه راه آهن قزوین باید به اداره کل ارتقا یافته و مدیریت واحد و مستقل داشته باشد تا بتواند جوابگوی نیازها باشد.
سیاهکلی تصریح کرد: قزوین یک استان استثنایی از نظر موقعیت جغرافیایی و راههای مواصلاتی است و با ارتباط با چند استان مهم کشور ظرفیت آن را دارد که به هاب لجستیک منطقه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: ادامه متروی هشتگرد به قزوین از دیگر مطالبات استان است که میتواند به طرحهای توسعه شبکه ریلی و جادهای هم کمک کند و با جدیت پیگیر آن هستیم.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز که لجستیک کشوری نداریم استان قزوین با ظرفیتهای جادهای، ریلی، آی، سی، تی و آی تی میتواند نقش هاب لجستیک را ایفا کند.
وی گفت: نزدیکی قزوین به بندر انزلی از دیگر ظرفیتهایی است که میتواند در ایجاد هاب لجستیک برای ما مهم باشد که از وزیر راه و شهرسازی و مدیر راه آهن انتظار داریم در این راه همراه ما باشند تا قزوین به جایگاه واقعی خود برسد.
سیاهکلی به مشکل کمبود سهم آب شرب و کشاورزی هم اشاره کرد و اظهار داشت: بسیار تمایل داشتم در حضور رئیس جمهور چالشهای آبی استان را مطرح کنم تا ر ئیس قوه مجریه کشور بدانند استان ما در مجاورت سرچشمههای شاهرود و الموت هیچ بهرهای از این نعمت خدادادی ندارد و با چالش روبروست.
وی گفت: تنها استانی هستیم که همه آب مورد نیاز شرب آن از آبهای زیرزمینی تأمین میشود و این روش چالشهای زیادی برای ما ایجاد کرده و خواهد کرد و باید بتوانیم از ظرفیتهای رودخانهها و سرچشمههای استان برخوردار شویم.
سیاهکلی اضافه کرد: رودخانه الموت به سد منجیل میرود و هر چند سرشاخهها خوب عمل کردند ما در الموت و طارم از آب سرشاخهها محروم هستیم در حالی که بهترین برف آبها را داریم که وارد سد طالقان میشوند و ما آب چاه مصرف میکنیم که کیفیت خوبی ندارد و سنگین است.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر چند سرمایه گذار داخلی و خارجی برای اجرای طرحهای ریلی و آبی داریم و قادریم بدون اعتبار دولتی این طرحها را اجرا کنیم و کافی است با همکاری وزارت نفت به متقاضی سرمایه گذاری فقط مشتقات نفتی بدهند تا کارها انجام شود.
وی گفت: مردم شهرستان آبیک از بی آبی و کم آبی در رنج هستند و ما وظیفه داریم برای حل این چالش جدی وارد کار شویم و مشکلات را حل کنیم.
سیاهکلی از افتتاح خط دوم راه آهن قزوین به کرج هم به عنوان پروژهای تأثیرگذار در جابجایی کالا و مسافر یاد کرد و از دست اندر کاران اجرا تشکر و قدردانی کرد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.