۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 23609
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
  • ارسال توسط :
لیگ جهانی والیبال؛ آرژانتین، آخرین حریف ایران
لیگ جهانی والیبال؛ آرژانتین، آخرین حریف ایران

لیگ جهانی والیبال؛ آرژانتین، آخرین حریف ایران

آیا نوار باخت های تیم ملی والیبال ایران پاره می شود؟

به گزارش “وقایع خبری ” هفته پنجم سومین دوره والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ (سی ویکمین دوره لیگ جهانی والیبال) امروز در سالن فیه را در شهر ریمینی ایتالیا پیگیری می‌شود. نتایج روز دوم هفته پنجم و برنامه روز سوم به این شرح است:
* مسابقه چهاردهم:
کانادا ۳ – ۰ استرالیا
صربستان ۳ – ۲ هلند
بلغارستان ۰ – ۳ آمریکا
ایران ۰ – ۳ لهستان (ست‌ها: ۲۰ – ۲۵، ۲۰ – ۲۵ و ۱۶ – ۲۵)
در این دوره از رقابت‌ها تیم ایران پیش از این ۰ – ۳ مغلوب ژاپن و فرانسه و ۱ – ۳ مغلوب اسلوونی، روسیه و برزیل، ۲ – ۳ مغلوب صربستان، آلمان و استرالیا شد و ۳ – ۰ آمریکا ‏، هلند و بلغارستان و ۳ – ۱ کانادا و ایتالیا را شکست داد.
ژاپن ۰ – ۳ اسلوونی
فرانسه ۳ – ۰ آرژانتین
برزیل ۳ – ۰ آلمان
روسیه ۳ – ۲ ایتالیا   * مسابقه پانزدهم – چهارشنبه ۲ و بامداد پنجشنبه ۳ تیر:
استرالیا – هلند
کانادا – صربستان
آمریکا – ژاپن
فرانسه – لهستان
ایران – آرژانتین (ساعت ۱۸:۳۰)
اسلوونی – بلغارستان
ایتالیا – آلمان
برزیل – روسیه در جدول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ تا پایان روز چهاردهم، تیم‌های برزیل با ۱۳ برد و ۳۸ و لهستان با ۱۲ برد و ۳۶ امتیاز اول و دوم هستند و به دور نیمه نهایی صعود کردند. تیم اسلوونی با ۱۱ برد و ۳۱ امتیاز سوم است و تیم‌های فرانسه، روسیه و صربستان با ۱۰ برد و به ترتیب با ۳۱، ۳۲ و ۳۱ امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم جای گرفتند. تیم‌های آمریکا و ژاپن با ۷ برد و به ترتیب با ۲۱ و ۱۹ امتیاز هفتم و هشتم هستند.

  تیم‌های کانادا، ایتالیا و آرژانتین با ۶ برد و به ترتیب با ۱۹، ۱۷ و ۱۷ امتیاز در رده نهم تا یازدهم قرار گرفتند. تیم ایران با ۵ برد و ۱۹ امتیاز دوازدهم است. تیم‌های آلمان با ۴ برد و ۱۳ امتیاز در رده‌های سیزدهم قرار گرفت و تیم‌های هلند و بلغارستان با ۲ برد و به ترتیب با ۸ و ۷ امتیاز در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جای گرفته اند و تیم استرالیا با یک برد و ۱۳ باخت و ۲ امتیاز رده شانزدهم را در اختیار دارد.

  تیم ایران در سال ۲۰۱۳ نهم، در سال ۲۰۱۴ و در درخشانترین حضور خود چهارم، در سال ۲۰۱۵ هفتم و در سال ۲۰۱۶ هشتم شد، در سال ۲۰۱۷ در رده ۱۱ و در سال ۲۰۱۸ دهم شد و در سال ۲۰۱۹ در رده پنجم قرار گرفت. تیم ایران تا کنون دو بار به دور نهایی راه یافته است.   در تاریخ لیگ جهانی والیبال تیم برزیل با ۹ قهرمانی ۷ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های ایتالیا با ۸ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده دوم، روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با ۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۷ سومی در رده سوم قرار دارند.

آمریکا و فرانسه ۲ بار و تیم‌های لهستان، کوبا، هلند و صربستان یک بار قهرمانی لیگ جهانی را تجربه کرده اند.